به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مهدی یوسفی رییس کمیته فنی مشترک شورای ترافیک استان در جریان سومین نشست این کمیته در سال ۹۹، اظهار کرد: بررسیهای بهعمل آمده نشان میدهد که حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد از مصوبات شورای ترافیک استان اجرایی شده، اما ۳۵ تا ۴۰ درصد از این مصوبات، بنا به دلایلی هنوز اجرایی نشده است.
او ادامه داد: عدم اجرای کامل مصوبات شورای ترافیک استان و کمیته فنی مشترک پیامدهای حقوقی زیادی دارد که میتواند مدیران و شهرداران مناطق را با مشکلات اساسی روبرو سازد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز عنوان کرد: استناد پلیس به ماده ۳۴ در گزارش تصادفات به دادستان را از جمله مشکلات حقوقی عدم اجرای مصوبات است.
او افزود: در این نوع گزارش ها، پلیس با استناد به این ماده شهرداری را مقصر حادثه اعلام میکند و شهرداری یا مدیران مربوطه به دلیل عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک استان و کمیته فنی محکوم میشوند که در بسیاری مواقع شخص مدیر باید جوابگو باشد.
یوسفی در خصوص دلایل عدم اجرای کامل مصوبات، اظهار کرد: عدم اجرای بعضی از مصوبات میتواند دلایل فنی داشته باشد و در برخی موارد نیز احتمال کوتاهی وجود دارد که باید تمام مصوبات بررسی و مصوباتی که اجرا نشده احصاء شود.
رییس کمیته فنی مشترک شورای ترافیک استان ضمن اعلام آمادگی این کمیته بر همکاری با مناطق و سازمانهای شهرداری تبریز، گفت: در خصوص آن دسته از مصوباتی که عدم اجرای آنها دلایل فنی داشته است، میتوان نسبت به اصلاح مصوبه در شورای ترافیک یا کمیته فنی و کارشناسی اقدام کرد و آن دسته از مصوباتی هم که به دلایل مختلفی در اجرای آنها کوتاهی شده، دوباره بر اجرای آنها تاکید و پیگیری شود.
انتهای پیام/