وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین، سرمایه اجتماعی جامعه محسوب می‌شوند و هیچ سرمایه‌ای به این اندازه با ارزش نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از سامانه توسعه مشارکت‌های مردمی برای توسعه فضا‌های آموزشی با حضور محسن حاجی میرزائی وزیر آموزش و پرورش، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس و جمعی از خیرین در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم حاجی میرزایی با اشاره به افتتاح طرح آجر به آجر و سامانه مهر مدرسه اظهار کرد: نیاز ما به خیرین صرفا نیاز مالی نیست، حضور آنها جزئی از کمک به نظام تعلیم و تربیت است.  ما مامور هستیم که جامعه را به سوی عزتمندی هدایت کنیم و یکی از راه‌های رسیدن به آن تمرین همدلی و احساس مسئولیت است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: خیرین، سرمایه اجتماعی جامعه محسوب می‌شوند و هیچ سرمایه‌ای به این اندازه با ارزش نیست و این کاری که امروز انجام شد، در جهت تقویت سرمایه اجتماعی بود. در تلاشیم که این کار توسعه پیدا کند و همه مردم ایران در امر مدرسه سازی، سهیم باشند.

مشارکت در مدرسه سازی جزئی از تربیت نسل آینده است

حاجی میرزائی با بیان اینکه مشارکت در مدرسه سازی جزئی از تربیت نسل آینده است، گفت: این سامانه طراحی شد تا همه مردم کشور را با هر اندازه از کمک به تامین فضا‌های آموزشی ترغیب کنیم.

او تاکید کرد: خیرینی که در ساخت مدرسه سازی مشارکت دارند، برای ساختن آینده ایران تلاش می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رشد قابل توجه کمک به خیرین مدرسه ساز گفت: ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای کمک به پروژه‌های خیرساز در نظر گرفته شده است و امیدواریم  علاوه بر همکاری مردم، راه اندازی این سامانه هم موثر باشد.

او با بیان اینکه در جامعه ما فرهنگ مطالبه گری شکل گرفته است، گفت: این موضوع به نظام مدیریت کشور برای اصلاح آن کمک می‌کند.

حاجی میرزائی یادآوری کرد: همانطور که در جریان کرونا و با وجود شرایط سخت تحریمی کم نظیر کشور ما در این مسابقه سخت، با همدلی به خوبی رفته است، این همکاری و همدلی در بخش‌های دیگر هم امیدواریم تداوم داشته باشد.

در این مراسم از سامانه مهر مدرسه که با هدف کمک تمام اقشار جامعه با هر سرمایه‌ای اعم از خرد و کلان برای توسعه فضا‌های آموزشی در نظر گرفته شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار