نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه شورا‌های شهر‌ها و روستا‌ها گفت: فعالیت تشکل‌های مردمی کمرنگ شده است و شاهد لابی‌گری در برخی انتصاب‌ها در شهرداری‌ها هستیم.

لابی‌گری در برخی انتصاب‌ها/ تشکل‌های مردمی فعال‌تر شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی  گفت: شورا‌ها بعد از دو دهه فعالیت هنوز از سوی شهرداری‌ها جدی گرفته نمی‌شوند و این درست نیست و متأسفانه آشنا نبودن مسئولان و کارشناسان با وظایف شورا از آفت‌های کاری منتخبان مردم در مدیریت شهری است.

او با تاکید بر اینکه عدم ارتباط تشکل‌های مردمی با شورا‌های شهر مشهود است، ادامه داد: انتظار مردم از شورا‌های اسلامی جلوگیری از لابی گری است و باید شورا‌های شهر از لابی گری در انتصاب‌ها جلوگیری کنند.

او با انتقاد از لابی‌گری در امور جاری و انتخاب مدیران اظهار داشت: فقدان ارتباط کافی میان شورا‌ها با تشکل‌های غیر دولتی احساس می‌شود و با اینکه کار‌های خوبی در شهرداری‌ها و شورا‌های شهر‌ها انجام می‌شود، ولی مردم دید مثبتی به عملکرد آن‌ها ندارند.

امام جمعه تبریز شفاف نبودن آئین نامه‌ها، مقررات و مصوبات از دیگر مشکلات این حوزه است، افزود: مطالبات افکار عمومی از شورا‌ها زیاد است و جایگاه شورا‌ها از سوی مسئولان باید مورد توجه قرار گیرد.

آل هاشم با اشاره به اینکه حفظ سلامت مالی اولویت مهم اعضای شورا باشد، ادامه داد: جلوگیری از تخلفات مهم‌ترین مطالبه مردم از شورا‌های اسلامی بوده و شهرداران به دلیل نفوذ در محلات شهر‌ها و بعضی از اعضای شورا این تشکل را نادیده می‌گیرند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.