مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به حماسه آفرینی بانوان این شهرستان در طرح جهادی مقابله با ویروس کرونا، از ایجاد تشکل مردمی بانوان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نرجس قربانیان مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه کاشان امروز در نخستین نشست همفکری و برنامه‌ریزی بهره‌مندی از حضور بانوان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه گفت: تجربه طرح جهادی مبارزه با ویروس کرونا بار دیگر نقش موثر و انکار نشدنی حضور بانوان در صحنه و همچنین ضرورت ایجاد تشکلی سازماندهی و برنامه‌ریزی شده برای افزایش بازدهی فعالیت این قشر را در حوادث غیرمترقبه و شرایط بحرانی نشان داد.

او افزود: بر این اساس در نظر داریم به منظور تسهیل روند فعالیت‌های خودجوش و مردمی بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی شهرستان در حوادث غیرمترقبه و بحرانی و سازماندهی این فعالیت‌ها، سازمانی مردم نهاد با نام «محیا» ایجاد شود.

مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه کاشان با تاکید بر مردمی بودن این تشکل بیان کرد: ساختار این سمن با جمع‌آوری دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های بانوان فعال فرهنگی اجتماعی ایجاد می‌شود و تلاش داریم کمیته‌هایی که در این ساختار تعریف می‌شوند، با استفاده از تجرب‌های این فعالان صورت گیرد.

او تشریح کرد: معیشت، فرهنگ و مذهب، مستندنگاری، نگهداری کودکان خانواده‌های آسیب دیده، تامین مالی، منابع انسانی و خیران از جمله کمیته‌های پیشنهادی این تشکل مردم نهاد است و در دومین نشست هماهنگی نیز ضمن بررسی پیشنهادها، رای‌گیری برای تعیین اعضای این تشکل صورت خواهد گرفت.

قربانیان تاکید کرد: مجالی در شرایط بحران برای همفکری یا آزمون و خطا نیست؛ بلکه باید آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی از پیش صورت گرفته باشد و برای مقابله با هر بحرانی با خطای کمتر در شرایط عادی آمادگی ایجاد شود.

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث شهرستان کاشان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری ۲ طرح محب و حضرت زینب (س) با حضور بانوان این شهرستان گفت: تجربه‌ای که از این‌ها به عنوان ۲ طرح آزمایشی ویژه شرایط بحرانی و مشارکت و نقش‌آفرینی این بانوان در زلزله‌های ورزقان، کرمانشاه و بوشهر به دست آمد، به وضوح لزوم حضور بانوان و اثرگذاری آن‌ها در کنترل شرایط بحرانی را اثبات کرد.

جواد مزروعی اضافه کرد: شرایط فرهنگی، عرفی، قومی و مذهبی عامل دیگری برای لزوم حضور بانوان در نقاط بحران‌زده است، چرا که در بسیاری از موارد این شرایط حضور مردان را نمی‌پذیرد و باید بانوان در صحنه باشند.

او همچنین حضور و نقش‌آفرینی موثر بانوان در طرح جهادی مبارزه با کرونا را یادآور شد و تصریح کرد: سوای مشکلات موجود اگر تلاش، خدمات و حضور مردم به ویژه بانوان در بحران کرونا نبود، به طور یقین کاشان همچنان در شرایط بحران اسفندماه ۹۸ بسر می‌برد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.