مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان از تمدید و تقسیط ۳ ساله بدهی کشاورزان سیل‌زده استان به منظور حمایت از بخش کشاورزی و امنیت غذایی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن صفدری مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: در اجرای مفاد دستورالعمل‌های حمایتی ابلاغی دولت و به منظور اجرای بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه، مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال یارانه سود اقساط سررسیدی به کشاورزان خسارت دیده تخصیص و اصل بدهی آن‌ها به مدت ۳ سال تمدید شد.

او اظهار داشت: بانک کشاورزی به منظور حمایت حداکثری از خسارت دیدگان سیل سال ۱۳۹۸ خوزستان اقدام به پرداخت تسهیلات بدون عوض به تعداد ۲۴ هزار فقره و به مبلغ ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و ۴ هزار و ۱۷۶ فقره تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نمود.

صفدری درخصوص مساعدت به کشاورزان خسارت دیده به منظور تعیین تکلیف مطالبات سررسید آنان بیان کرد: ۲ دستورالعمل به‌صورت بسته مهم حمایتی (بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه کشور و بند ل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸) از سوی دولت به استان‌ها ابلاغ گردید که با اجرای این دستورالعمل‌ها همه دیرکرد‌ها مورد بخشش و سود پس از سررسید آن‌ها از محل این قوانین تامین شد.

به گفته مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان، با اجرای قانون رفع موانع تولید در سال ۱۳۹۸ مطالبات بسیاری از طرح‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی خوزستان با مصوبه ستاد تسهیل، به مدت ۳ تا ۵ سال نیز تمدید شد، اگرچه پارسال در مجموع ۱۸ هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال و به میزان ۶۱ درصد مطالبات قابل وصول بانک، وصول نشد و تنها بخش بسیار اندکی از مطالبات کشاورزان خوزستانی در سال ۱۳۹۸ وصول گردید.

افزایش ۳۷ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان

این مقام مسئول با بیان اینکه پارسال ۲۷هزار و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور تقویت بنیه بخش کشاورزی به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد، تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات بانکی در مقایسه با مدت سال ۱۳۹۷ حدود ۳۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته صفدری، با پرداخت این تسهیلات، مجموع پرداختی بانک کشاورزی به کشاورزان خوزستانی تاکنون به رقم ۴۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار