شهروندان نکات ایمنی کولر های آبی را رعایت کنند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان درباره رعایت برخی از نکات ایمنی مربوط به کولرهای آبی به شهروندان توصیه هایی را ارائه کرد.

رضا میرزایی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، گفت: لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود، نکات ایمنی مربوط به کولر‌های آبی را بدانند و رعایت کنند.

 او افزود: شاید راه اندازی کولرهای آبی کار ساده ای به نظر برسد؛ اما در واقع با جان افراد در ارتباط است، افزود: نصب و راه اندازی کولر باید از سوی سرویس کار مجاز انجام گیرد و لازم است در ابتدا دفترچه راهنمای کولر مطالعه شود.

میرزایی بیان کرد: با توجه به این مساله که هر ساله تعداد زیادی از هموطنان و همشهریان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در کولرهای آبی دچار برق گرفتگی و حادثه می شوند و در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی تجربگی قطع کردن برق را فراموش می کنند و متاسفانه دچار برق گرفتگی می شوند، لازم است هنگام سرویس، کولر حتما خاموش و شهروندان توجه داشته باشند قطع بودن کلید کولر به هیچ عنوان دلیل بر برق دار نبودن سیستم های کولر نیست و در صورت امکان حتما برق ساختمان قطع شود.

او تصریح کرد: بایستی مسیر انشعاب جریان برق و سیم کشی کولر کنترل شود تا از سلامت و صحت آن اطمینان حاصل شود و در مواقع ترک منزل در مدت زمان طولانی و مسافرت حتما جریان برق و آب کولر قطع شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه نصب فیوز مناسب در کولرها نیز ضروری است، گفت: شهروندان توجه داشته باشند ریختن آب با شیلنگ بر روی پوشال ها می تواند خطر آفرین باشد. 

 او با اشاره به اینکه لازم است در نصب کولرها دقت شود که خطر سقوط وجود نداشته باشد، افزود: برای جلوگیری از آتش سوزی، کولرها در مکان های امن و با فاصله از دودکش ها نصب شوند.

 میرزایی از شهروندان خواست: همواره به خاطر داشته باشند که عظیم ترین حوادث در دل کوچکترین بی احتیاطی ها نهفته است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار