مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت:لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود نکات ایمنی مربوط به کولرهای آبی را رعایت کنند.

لزوم رعایت نکات ایمنی در استفاده از کولرهای آبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛علی عسکری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با توجه به فرارسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی گفت: نصب و راه‌اندازی کولر باید توسط سرویس‌کار مجاز انجام شده و لازم است در ابتدا دفترچه راهنمای کولر مطالعه شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که هر ساله تعداد زیادی از هموطنان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در کولرهای آبی دچار برق گرفتگی و حادثه می‌شوند، لازم است هنگام سرویس، کولر حتما خاموش بوده و شهروندان توجه داشته باشند قطع بودن کلید کولر به هیچ عنوان دلیل بر برق‌دار نبودن سیستم‌های کولر نیست و در صورت امکان حتما برق ساختمان قطع شود.

عسکری گفت: بایستی مسیر انشعاب جریان برق و سیم کشی کولر کنترل شود تا از سلامت و صحت آن اطمینان حاصل شده و در مواقع ترک منزل در مدت زمان طولانی و مسافرت نیز حتما جریان برق و آب کولر قطع شود .

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با تاکید بر اینکه نصب فیوز مناسب در کولرها نیز ضروری است، افزود: شهروندان توجه داشته باشند ریختن آب با شیلنگ بر روی پوشال‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد.

وی گفت: در نصب کولرها دقت شود که خطر سقوط وجود نداشته باشد، همچنین جهت جلوگیری از آتش سوزی، کولرها در مکان‌های امن و با فاصله از دودکش‌ها نصب شوند.

عسکری در پایان از شهروندان خواست همواره به خاطر داشته باشند که عظیم‌ترین حوادث در دل کوچک‌ترین بی‌احتیاطی‌ها نهفته است.

 

انتهای پیام/س

 

نصب و راه‌اندازی کولر باید توسط سرویس‌کار مجاز انجام شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار