پویش شکرانه سلامت با مشارکت بهبودیافتگان کرونا در استان مرکزی در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سازمان انتقال خون به منظور کمک به بیماران بدحال کرونایی پویش شکرانه سلامت راه انداخته تا بهبودیافتگان کرونا با اهدای پلاسمای خونشان به کمک این بیماران بیایند.

فاطمه سادات مهدویانی مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: در قالب پویش شکرانه سلامت دریافت پلاسما از بهبود یافتگان کووید ۱۹ که داوطلب اهدا هستند در حال انجام است.

مهدویانی افزود: با توجه به اینکه در بدن بیماران مبتلا به کرونا آنتی بادی تشکیل می‌شود که در بدن آن‌ها باقی می‌ماند افزود: بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ یک ماه بعد از بهبودی می‌توانند با پیوستن به پویش شکرانه سلامت با مراجعه به مراکز انتقال خون پلاسمای خود را اهدا کنند تا به درخواست پزشک معالج بیماران بستری کرونا در بیمارستان‌ها استفاده شود.

او اضافه کرد: استان مرکزی یکی از ۱۶ استان کشور است که اهدای پلاسما از بهبودیافتگان کووید ۱۹ در آن انجام می‌شود و تا الان ۱۳ مورد اهدای پلاسما را داشته ایم.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از بهبود یافتگان بیماری کرونا که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آن‌ها سپری شده خواست به شکرانه بازیابی سلامتی برای اهدای پلاسما به پایگاه اهدای خون در خیابان شهید رجایی اراک واقع در کوچه شهید توسطی مراجعه و پلاسمای خود را برای درمان بیماران کرونایی اهداکنند.

دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کووید-۱۹ و تزریق به مبتلایان این بیماری برای تقویت سیستم ایمنی آن‌ها، اقدامی نوین در کمک به درمان بیماران مبتلابه کرونا است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.