مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: محوریت برنامه‌های شب‌های قدر طرح ملی"راهکار" است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: طرح ملی «راهکار» شامل دو بسته مسجد محور و خانواده محور ویژه ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه شب‌های قدر و متناسب با شرایط کرونایی جامعه در بیش از هزار کانون شهری و روستایی استان در حال اجرا است.

حجت الاسلام پهلوانی با اشاره به اینکه بسته مسجد محور، به دنبال آن است که برنامه‌های خود را در ایام اپیدمی کرونا بر پایه فضای مجازی ارایه کند، افزود: البته در صورت لزوم، اجرای فعالیت‌های حضوری کانون‌ها نیز بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت اجرا می‌شود.

او گفت:مسجد مجازی، فضاسازی محله، ارتباط مجازی، تکریم، مواسات، آموزش مجازی و بازارچه‌های مجازی از جمله موارد اجرایی طرح مسجد محور در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان افزود:بسته خانواده محور هم شامل هفت بخش خانه‌های نورانی، به توان مهربانی، به وقت لبخند، خانه‌ات آباد، کمک مومنانه، با کتاب در خانه ومثل مسجد است.

حجت الاسلام پهلوانی به برگزاری مراسم لیالی قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از مساجد استان به جز شهرستان‌های بندرعباس و میناب اشاره کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تهیه ماسک، دستکش، ضدعفونی مساجد و محیط پیرامونی و فاصله گذاری اجتماعی نقش موثری در اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر دارند.

او افزود: قربانی کردن گوسفند و توزیع گوشت بین نیازمندان، پخت و توزیع غذای گرم بین محرومان در وعده‌های افطار و سحری، تهیه و توزیع نان رایگان (نذری یا صلواتی) بین آسیب دیدگان از کرونا و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول ماه مبارک رمضان و به ویژه شب‌های قدر است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، برگزاری مسابقات تفسیر کوتاه با محور جزء ۷ قرآن کریم را بخش دیگری از برنامه‌ها عنوان کرد و گفت:علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با مراجعه به سامانه تفسیر کوتاه در این مسابقه شرکت کنند.

او گفت: هر شب سه نفر به قید قرعه به عنوان برندگان این مسابقه انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.