معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۲۰ مورد جدید و افزایش ۴ هزار و ۵۴۷ نفر مبتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از هزار و ۵۳۶ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس طی دیروز تاکنون، ۱۲۰ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۴ هزار و ۵۴۷ نفر رسیده است.

او تصریح کرد: از ۱۲۰ مورد جدید در استان فارس، ۸۱ مورد مربوط به شیراز، کوه چنار ۲ مورد، مرودشت، کوار، ممسنی، داراب، قیروکارزین و زرین دشت هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

او با بیان اینکه در ۷ روز گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۹۸ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: تاکنون ۳ هزار و ۸۴۰ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده اند.

همتی اضافه کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد با روند افزایشی در گسترش ویروس مواجه هستیم و ویروس در جامعه در حال انتقال است و هرگونه بی توجهی، غفلت و رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی، وضعیت استان را به روز‌های نخست شیوع ویروس بر می‌گرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ه.ر
۱۵:۴۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام روند ابتلا نگران کننده است لازم است مسوولان محترم و ناظران بهداشت نظارت بیشتر کنند .
آخرین اخبار