کارشناس سنجش تحصیلی مدیریت آموزش و پروزش باغملک به تشریح نحوه طرح سوالات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ماه سال جاری خبر داد.

رحمان ممبینی کارشناس سنجش تحصیلی مدیریت آموزش و پروزش باغملک و دبیر ستاد امتحانات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تشریح نحوه طرح سوالات نهایی خرداد ۹۹ گفت: در طراحی سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۲ بخش در نظر گرفته شده است اول سئوالات الزامی که برای کسب ۱۶ نمره از ۸۰ درصد محتوای کتب درسی که به صورت حضوری تدریس شده است و دانش آموزان ملزم به پاسخگویی به تمام سئوالات آن هستند.

او بیا داشت: دوم سئوالات انتخابی که برای کسب ۴ نمره که در ۲ نوع طراحی می‌شوند، نوع اول از ۲۰ درصد محتوای کتب درسی که به صورت غیر حضوری تدریس شد و نوع دوم از محتوای ۸۰ درصدی که به صورت حضوری و در مدارس تدریس شده است که در این بخش دانش آموزان اختیار دارند سئوالاتی را که برای پاسخگویی آن‌ها آمادگی بیشتری دارند انتخاب و پاسخ دهند.

ممبینی در پایان ضمن مهم دانسن حفظ فاصله دانش آموزان در جلسات امتحانی تصریح کرد: آزمون‌های نهایی امسال در ۱۵ حوزه برگزار خواهد شد که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشت و دانش آموزان هیچ دغدغه‌ای جز پاسخ به سوالات آزمون‌ها نداشته باشند.

امسال ۱۰۱۲ دانش آموز پایه دوازدهمی در منطقه باغملک در آزمون‌های نهایی شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.