فرش گل‌های هزار رنگ در منطقه یک شهرداری همدان

مدیر منطقه یک شهرداری همدان از اختصاص مبلغ ۷۰ میلیارد ریال جهت توسعه و گسترش فضای سبز در بین شهروندان خبر داد.

فرش گل‌های هزار رنگ در منطقه یک شهرداری همدانمسعود دهبانی صابر مدیر منطقه یک شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛با تاکید بر ضرورت گسترش فضای سبز و با هدف افزایش فضای شادی و نشاط در بین شهروندان، افزود: توسعه زیرساخت‌های شهری از نیاز‌های ضروری و انکار ناپذیر زندگی شهرنشینی به شمار می‌رود که در این میان توسعه فضای سبز و کاربری‌های آن به دلیل تاثیرات مثبتی که بر محیط زیست و سلامت جسمی و روحی شهروندان می‌گذارد، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او ادامه داد: فضای سبز شهری باید متناسب با شرایط هر منطقه مورد توجه قرار گیرد که در همین رابطه با به کارگیری کارشناسان متخصص و زبده تمامی معیارها، استاندارد‌ها و ضوابط شهری در سطح شهرداری منطقه یک شناسایی و ثبت شده است.


مدیر منطقه یک شهرداری همدان اظهار داشت: با به کارگیری طرح‌های هنری و خلاقانه علاوه بر کاهش آلودگی ها، شاهد گسترش جلوه‌های بصری و سیمای شهریبه منظور افزایش رضایتمندی شهروندان خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اینکه همدان عنوان شهر سبز پایدار را یدک می‌کشد، گفت: توسعه و گسترش فضای سبز تاثیرات مثبت زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی را به همراه دارد که در نهایت منجر به ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی شهروندان همدانی خواهد شد.

دهبانی صابر با اشاره به اینکه مساحت فضای سبز شهرداری منطقه یک همدان یک و نیم میلیون متر مربع می‌باشد، عنوان کرد: ۱۴۷ هزار متر مربع از این مساحت مربوط به رفیوژ بلوارها، میادین، لچکی‌ها و قطعات سبز می‌باشد و مابقی آن نیز مربوط به پارک‌های سطح منطقه می‌باشد.
مدیر منطقه یک شهرداری همدان یادآورشد: در سال جاری و به منظور حفظ و نگهداری فضای سبز بودجه ۷۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که از این میزان مبلغ ۳۰ میلیارد ریال جهت خرید گُل و گیاه اختصاص یافته است و به تناوب شاهد کاشت انواع گُل در سطح منطقه یک همدان خواهیم بود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.