برگزاری آزمون آنلاین پایان ترم تحصیلی دانشجویان دانشگاه رازی

معاون آموزشی دانشگاه رازی گفت: تاکید بر حفظ استقلال استادان گرامی در انتخاب شیوه ارزیابی درس‌های خود متناسب با ماهیت درس و شرایط دانشجویان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون آموزشی دانشگاه رازی گفت: تاکید بر حفظ استقلال استادان گرامی در انتخاب شیوه ارزیابی درس‌های خود متناسب با ماهیت درس و شرایط دانشجویان است.

محمدی گفت:  با توجه به تداوم شرایط ویژه کشور در پی شیوع ویروس کرونا  آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌ها متوقف شدند و باید در خصوص چگونگی ارزشیابی پایانی و برگزاری امتحانات پایانی درس‌های نظری نیمسال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹، متناسب با شرایط تصمیم کرد.

او افزود:  برگزاری امتحانات به روش حضوری منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر امکان حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و امکان بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی، با بررسی همه جوانب و به ویژه با تاکید بر حفظ سلامتی دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارشناسان است.

این مقام مسئول بیان کرد: مجموعه قراین بر این دلالت دارد که وضعیت کنونی تا زمان نامشخصی ادامه خواهد داشت؛ بنابراین امکان اجرای آزمون حضوری (حتی با موکول کردن آن به مرداد و شهریور) بسیار ضعیف است.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه رازی ضرورت دارد همکاران گرامی از همینک با استفاده از مجموعه‌ای از راهکارها، از قبیلِ اجرای آزمون‌های کوتاه و مستمر در جلسات مجازی عادی یا فوق‌العاده؛ ارائه تکلیف یا تمرین؛ تعریف پروژه‌های مختلف برای هر درس (مشروط به آنکه اجرای پروژه، نیازی به خارج‌شدن دانشجو از منزل یا نقض مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی نداشته باشد)؛ استفاده از شیوه‌های صوتی و صوتی- تصویری (ارزشیابی میزان و کیفیت فعالیت دانشجو در هر جلسه و در طول نیمسال از طریق بررسی، مشاهده یا ضبط فعالیت‌های دانشجو) و برگزاری آزمون آنلاین پایان ترم، ارزیابی تحصیلی دانشجویان را آغاز کنند.

انتهای پیام/ز

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۴:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
خیلی هم عالی ...حداقل به فکر سلامتی دانشجو ها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا کنه همه دانشگاهها اینجوری ازمون انلاین بگیرند تا نیازی به ازمون حضوری نباشه.
United States of America
nil
۱۶:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ازمون انلاین چیه اخه بخدا ما کلاسارو هم نمیتونیم وصل شیم ببینیم چی به چیه اخه چجوری انلاین امتحان بدیم واقعا انصاف نیس