مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: ما برای داشتن خانواده سالم در جامعه نیازمند آموزش‌هایی برنامه ریزی شده هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیده طاهره طهماسبی مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: خانواده به عنوان کوچکترین سلول جامعه محسوب شده و انواع مختلفی دارد که "خانواده هسته‌ای" متشکل از زن، شوهر و فرزندان ازدواج نکرده یکی از انواع آن است.

او افزود: در یک خانواده هسته‌ای سه حالت در موضوع سلامت خانواده قابل بررسی است که بهترین حالت این است که هم زن و هم مرد هر دو دارای سلامت روحی و روانی باشند و بدانند در مواجه شدن با مسایل پیرامون خود چه گونه رفتار کنند و به طور قطع در این خانواده‌ها تنش در پایین‌ترین حد ممکن بوده و سلامت روانی فرزندان هم تضمین می‌شود.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در شکل دوم زن یا مرد از سلامت کمتری برخور دارند و لذا نیاز است یک طرف برای ایجاد آرامش در خانواده تلاش بیشتری کند و با مهارت‌های خاص خود از ایجاد تنش و درگیری جلوگیری نماید.

طهماسبی بیان کرد: در شکل سوم هم هیچ یک از زن و مرد دارای سلامت نبوده و در چنین شرایطی خانواده و خانه به میدان جنگ، رقابت‌های ناسالم، دروغ و دورویی تبدیل خواهد شد که تربیت فرزندان را با مخاطره مواجه خواهد ساخت.

او تصریح کرد: خانواده و آنچه که در آن شکل می‌گیرد حاصل تعامل میان اعضای خانواده به ویژه تصمیم گیرندگان اصلی یعنی پدر و مادر است گر چه بسیاری از متخصصان این عرصه مدیریت و سلامت خانواده را به زنان نسبت می‌دهند و معتقدند اگر زنان تعاریف درستی از سلامت داشته و به خوبی رشد یافته باشند موجب سلامت خانواده و جامعه خواهند شد.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در این شرایط زنان می‌توانند در روابط با همسر و فرزندان خود بر معیار صحیحی تصمیم گیری و رفتار کنند و به این ترتیب فضای خانه و خانواده دارای آرامش بیشتری شده و در نهایت آرامش خانواده، منتج به سلامت و آرامش در جامعه خواهد شد.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.