مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران نسبت به قیمت گذاری خودرو توسط دلالان در فضای مجازی واکنش نشان داد.

محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص قیمت گذاری خودرو توسط دلالان در فضای مجازی که در نتیجه این امر افزایش قیمت کاذب خودرو و التهاب آن در بازار می‌شود، گفت: رسیدگی به پرونده‌های متخلفان قیمت گذاری خودرو در فضای مجازی در صلاحیت تعزیرات نیست.

وی افزود: در صورت شناسایی و بررسی پرونده‌های تخلفاتی که در حوزه صلاحیت کاری سازمان تعزیرات حکومتی باشد، پس از رسیدگی به آن احکام صادره اعلام خواهد شد.

اسفنانی تاکید کرد: در صورتی که هیات دولت و مجلس شورای اسلامی قانونی مبنی بر رسیدگی به تخلفات قیمت گذاری دلالان خودرو در فضای مجازی تصویب کنند و این اختیار را به سازمان تعزیرات حکومتی دهند، قطعا به موضوع قیمت گذاری دلالان در فضای مجازی ورود خواهیم کرد.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران، قیمت گذاری خودرو از ساز و کار به خصوصی برخوردار است که بایستی در این زمینه شورای رقابت مجددا فعال شود و موضوع قیمت گذاری خودرو به این شورا واگذار شود.

وی افزود: از طرفی کارشناسان قیمت گذار باید واقعیت‌های موجود را در تعیین قیمت خودرو در نظر بگیرند تا نرخ واقعی خودرو برای عرضه این کالا مشخص شود.

اسفنانی اظهار کرد: مبنای تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به تخلفات گران فروشی خودرو در بازار، براساس قیمتی است که توسط مسئولان رسمی کشور نرخ گذاری می‌شود و در صورت مشاهده گران‌فروشی و شکایت شهروندان به سازمان تعزیرات حکومتی موضوع مورد رسیدگی بازرسان این سازمان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که هفته گذشته ۴۰ نفر از مدیران سایت‌های قیمت گذار خودرو که باعث التهاب در بازار خودرو شده بودند، توسط پلیس فتا پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.


بیشتربخوانید:

دستگیری دلالان قیمت گذار خودرو در فضای مجازی/ شناسایی ۴۰ سایت نرخ گذار توسط پلیس فتا

اتمام حجت رئیسی با دلالان بازار خودرو/ تأکید بر جراحی نظام تولید و توزیع خودرو

شیوه ثبت نام و نحوه عرضه خودرو باید اصلاح و بستر دلالی جمع شود

مسدود شدن حساب ۱۳۰۰ شرکت و تاجر در دوران کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امد
۲۲:۲۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا بر بازار مسکن هم قیمت گذاری ونظارت داشته باشیم که شاهد این همه تورم وهر ومرج تو بازار نباشیم بالمآل تشکر
-
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوست عزیز فقط اسفنانی نیست که اینجوریه ! همه مسئولین کشور اینجوریند . نمی بینی خودشان را زده اند به نشنیدن! مگر اینها نبودند که می گفتند هیچ چیز گران نخواهد شد . دسته های نظارتی گروه گروه در شهر به گشت زنی مشغولند . مردم نگران نباشند !
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما نمی دانیم این اسفنانی چه کاره است هر موقع در رابطه با مسئولیتش در باره تغزیرات ازش سوال می شود بلافاصله می گوید این موضوع به من ربطی ندارد فقط حقوق بیست میلیونی و خودرو و امکانات مفت به ایشان ارتباط دارد .
آخرین اخبار