مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند از توزیع ۵۰۰ عدد ماسک و ۱۲۰ عدد ژل ضدعفونی کننده در مدارس محروم این شهرستان خبر داد.

توزیع ماسک و ژل ضدعفونی کننده در مدارس محروم نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدحسین دارایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در شهرستان، نهاد‌های جهادی و مردم نهاد همواره در کنار آموزش و پرورش بوده و در مقاطع مختلف با اهدای ماسک و مواد گندزدای رایگان یاریگر ما در راه مقابله با این ویروس منحوس بوده‌اند.

او افزود: به مناسبت بازگشایی مدارس و نیاز مبرم دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس به ماسک و مواد ضدعفونی کننده، بازهم نهادی مردمی در اقدامی جهادی مقداری ماسک و ژل ضدعفونی کننده برای توزیع در مدارس محروم و حاشیه‌ای به آموزش و پرورش اهدا کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند با بیان اینکه تعداد این اقلام اهدایی ۵۰۰ عدد ماسک و ۱۲۰ عدد ژل ضدعفونی‌کننده است، ادامه داد: در سریع‌ترین زمان، مدارس هدف شهرستان برای توزیع این اقلام شناسایی شدند و تا ظهر شنبه کلیه ماسک‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده بین مدارس توزیع خواهند شد.

دارایی در ادامه با بیان اینکه ۲۸۰ بسته بهداشتی برای توزیع بین دانش آموزان روستا‌های محروم و کم برخوردار شهرستان تهیه شده است، ادامه داد: به مناسب هفته سلامت که پشت سر گذاشتیم و به منظور مبارزه با شیوع کروناویروس، به همت کارشناس بهداشت و سلامت اداره، تعداد ۲۸۰ بسته بهداشتی تهیه شد تا بین مدارس هدف برای رسیدن به دست دانش آموزان توزیع شود.

او گفت: این بسته‌ها شامل ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی کننده، مسواک، خمیر دندان و حوله به ارزش ریالی هر بسته ۵۰۰ هزار ریال است که در مجموع برای تهیه این بسته‌ها مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند بیان کرد: در ایام گذشته نیز در چند نوبت مواد ضدعفونی کننده و گندزدا توسط اداره تهیه شده و در اختیار مدارس شهرستان قرار گرفته است.

دارایی در بخش دیگری با اشاره به توزیع ۱۱۰ بسته معیشتی بین دانش آموزان بی بضاعت شهرستان گفت: ۵۰ بسته به صورت متمرکز و ۶۰ بسته به صورت پراکنده در سطح مدارس تهیه و بعد از شناسایی دانش آموزان بی بضاعت و آسیب دیده از کرونا بین آن‌ها توزیع شد.

او با بیان اینکه این کمک‌ها شامل برنج، روغن، چای، ماکارونی، سویا، تن ماهی، خرما، رب و بسته بهداشتی شامل مسواک، خمیردندان و ماسک بود، افزود: ارزش ریالی هر بسته دو میلیون ریال و ارزش کل کمک‌ها بیش از ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند ادامه داد: بخشی از این کمک‌ها از سوی نیکوکاران فرهنگی و بخشی هم برای خیرین خارج از آموزش و پرورش تهیه شده است.

انتهای پیام/ب
منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
همشهری
۱۱:۲۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگر هنوز محرومی هست ...؟!
آخرین اخبار