ایجاد باغچه سبزیجات سالم خانگی به همت زنان روستایی

کارشناس امور زنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ایجاد باغچه سبزیجات سالم به همت زنان روستایی در سه روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مریم سجادیان کارشناس امور زنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی تئوری به منظور توانمندی زنان در تولید محصول سالم بوسیله کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی در پارسال انجام شده است، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا آموزش‌های تکمیلی نیز در فضای مجازی انجام شد.

او ادامه داد: طرح آموزشی و ترویجی تغذیه سالم (ایجاد باغچه خانگی) در جامعه زنان روستایی امسال اجرایی شد و در این طرح پنج نوع بذر سبزی ریحون، جعفری، تربچه، شاهی و مرزه بوسیله بانوان کشت شد.

کارشناس امور زنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه این طرح از پارسال در شهرستان اجرایی شده افزود: درصدد هستیم با ترویج فرهنگ تولید و مصرف سبزیجات سالم خانگی به منظور سلامت و بهبود تغذیه خانوار‌های روستایی گام‌های موثرتری برداریم.

سجادیان با اشاره به اینکه زنان روستایی به عنوان بخشی از جامعه روستایی نقش مهمی در تامین غذای سالم خانوار‌ها دارد، تصریح کرد: در این طرح تلاش می‌شود، به منظور ارتقا سطح سلامت تغذیه خانواده از روش‌های بیولوژیکی وغیر شیمیایی جهت مبارزه با آفات و علف‌های هرز استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار