امام جمعه باشت:

۸۰درصد از خسارت دیدگان کرونا در باشت کمک های مومنانه دریافت کردند

حجت الاسلام عبودی گفت:تاکنون ۸۰ درصد از افرادی که کسب و کار آنان پس از انتشار ویروس کرونا در این شهرستان خسارت دیده اند سبدهای حمایتی از قرارگاه کمک های مومنانه دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت گفت: یکهزار و ۳۰۰ سبد غذایی طرح کمک‌های مومنانه در مناطق شهری و باشت توزیع شده است.

او عنوان کرد:هر یک از این سبد‌های حمایتی شامل برنج گوشت قرمز و سفید، ماکارونی، روغن و اقلام بهداشتی است.

او ارزش هر یک از سبد‌های حمایتی توزیع شده بین نیازمندان باشت را سه میلیون ریال برآورد کرد.

امام جمعه باشت بیان کرد:بخش عمده‌ای از منابع مالی سبد‌های غذایی توزیع شده از طریق کمک‌های مردمی تامین شده است.

عبودی گفت:قرارگاه کمک‌های مومنانه سبد‌های حمایتی را بین خانواده‌هایی که کسب و کار خود را به دلیل انتشار ویروس کرونا از دست داده اند یا درآمد آنان کاهش چشمگیر یافته مانند آرایشگران و رانندگان توزیع کرده است.

او تصریح کرد:خانوار‌هایی که کمک‌های مومنانه بین آنان توزیع شده زیر پوشش نهاد‌های حمایتی یا حقوق بگیر دولت نبوده اند.

امام جمعه افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان ماه رمضان ۷۰۰ سبد حمایتی دیگر بین نیازمندان این شهرستان توزیع شود.

عبودی ابراز داشت: مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در اولویت بعدی کمک‌های مومنانه هستند.

امام جمعه باشت افزود: برای شناسایی بهتر نیازمندان مجموع شهرستان به سه بخش متشکل از شهر‌های باشت، بوستان و روستا‌ها تقسیم شده است.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی افزود: برای شناسایی بهتر افراد نیازمند شهر باشت به هفت محله تقسیم شده است و افراد نیازمند با مشارکت مساجد در لیست‌هایی مشخص شده است.

عبودی از شهروندان نیازمندی که در لیست‌های دریافت بسته‌های معیشتی نیستند خواست به قرارگاه رزمایش کمک‌های مومنانه مراجعه کنند.

او اظهار داشت:پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان مبنی بر ضرورت رزمایش کمک‌های مومنانه یک حساب به نام امام جمعه، فرمانده سپاه و فرماندارباشت افتتاح شد وکمک‌های مردمی به این حساب واریز شد.

عبودی افزود:در هر محله یک کمیته چهار نفره شامل امام جماعت، رئیس هیات امنا مسجدمحله، فرمانده پایگاه بسیج و نماینده فرماندار و در روستا‌ها نیز کمیته‌هایی متشکل از دهیار و فرمانده پایگاه تشکیل شده است.

او تاکید کرد:سه کمیته ارزیاب متشکل از نماینده امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه و نمایندگان کمیته امداد و بهزیستی برای راستی آزمایی لیست‌های افراد نیازمند نیز فعال شده است.

او با اشاره به حجم زیادخانواده‌های آسیب دیده از انتشار ویروس کرونا در باشت از شهروندان خیر و نوعدوست خواست با قرارگاه کمک‌های مومنانه در باشت مشارکت بیشتری داشته باشند.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

تاکنون ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۰۲ نفر رسید.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.