مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خسارت بخش فرهنگ و هنر استان در پی شیوع کرونا را تا پایان اردیبهشت ماه امسال حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته، گفت : تقریبا از همان روز‌های ابتدای شیوع این بیماری، مراکز و موسسات فرهنگی و هنری به عنوان اولین صنوف تعطیل شدند.

او گفت : برنامه‌های فرهنگی و هنری عمدتا تجمیعی است و جهت پیشگیری از شیوع کرونا ضروری بود که این برنامه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری استان تعطیل شوند.

فاضلی افزود: در پی این تعطیلی متاسفانه آسیب‌هایی به اقتصاد فرهنگ و هنر استان وارد شد و آنطور که برآورد کرده‌ایم از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت ماه بخش فرهنگ و هنر استان حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از "کرونا" زیان دیده است.

این مسئول با اشاره به افزایش این میزان خسارت درصورت استمرار تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری استان، گفت: به نظر می‌رسد صنوف وابسته به فرهنگ و هنر جزو آخرین صنوفی باشند که بازگشایی شوند، چون ماهیت کار آن‌ها تجمیعی و مخاطب محور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در تشریح حمایت‌های صورت گرفته از اهالی فرهنگ و هنر استان در شرایط شیوع کرونا، به وجود ۱۸۰۰ هنرمند بیمه شده در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به دستورالعمل کشوری، بیمه سه ماه هنرمندان استان رایگان شده است.

فاضلی ادامه داد: همچنین طی این سه ماه هنرمندان استان را از پرداخت اجاره بهای اماکن فرهنگی و هنری استان معاف کرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از هنرمندان استان خواست تا در سایت وزارت ارشاد به آدرس www.farhang.gov.ir ثبت نام کنند تا درصورت اعلام حمایت‌های بعدی ستاد کرونا، بتوان این حمایت‌ها را هرچه سریعتر برای آن‌ها اعمال کرد.

فاضلی پیش بینی کرد، حمایت‌های احتمالی دولت در قالب بخشودگی اجاره بها و یا پرداخت تسهیلات برای هنرمندان در نظر گرفته شود و افزود: به محض اعلام حمایت‌های دولتی سریعا به اهالی هنر اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.