بیماران چابهاری و افراد نیازمند به خون در این ماه پرخیر و برکت بویژه شب‌های قدر چشم انتظار سخاوت مردم نیکوکار برای اهدای خون هستند تا با کمک‌های سخاوتمندانه مشکلات آنان رفع شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ادامه دار بودن شیوع بیماری کرونا در کشور از جمله استان سیستان وبلوچستان و چابهار سبب کاهش چشمگیر اهداکنندگان خون شده و با وجود مصرف بالای خون در چابهار به سبب وجود بیماران تالاسمی متاسفانه انتقال خون و بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان با کمبود شدید خون و فرآورده‌های خونی روبرو شده اند.

چنانچه سایر استان‌ها و شهرستان‌ها در رفع نیاز بیماران چابهاری به خون همکاری نمی‌کردند این شهرستان با مشکل زیادی روبرو می‌شد، براساس آمار سازمان انتقال خون چابهار مصرف روزانه این شهرستان حدود ۴۵ واحدخون و ذخیره خونی ۲۰۰ واحدی تنها جوابگوی نیاز سه تا چهار روز است.

این آمار نشان می‌دهد که باید پیوسته اهدا خون از سوی مردم نیکوکار ادامه داشته باشد در غیر این صورت جان بسیاری از بیماران به خطر می‌افتد.

مدیر انتقال خون چابهار نجات جان انسان‌ها را یکی از بالاترین خدمات دانست و از امامان جمعه و جماعت، مسوولان ادارات و قشر‌های مختلف مردم درخواست کرد سازمان انتقال خون را در این امرخداپسندانه یاری کنند.

به گفته عبدالرزاق صابری؛ هر کودک تالاسمی بطور متوسط هر۲۰ روز یک بار نیاز به خون پیدا می‌کند و این بستگی به شدت بیماری دارد. با این اوضاع نیاز شدید اهدای خون احساس می‌شود.

انتهای پیام/گ

ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار