مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: اهدای خون با توجه به شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافته و وضعیت ذخیره خونی در این استان با مشکل روبرو شده است.

دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون هشت هزارو ۹۹۷ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون در سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۹۹۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او  گفت: از مجموع اهدا کنندگان خون ۶۹۸ نفر زن و ۶ هزارو ۳۰۱ نفر مرد بودند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: این میزان خون اهدا شده حدود ۶۰ درصد نیاز استان را تامین کرده است.

او  بیان کرد: متوسط مصرف ماهانه استان ۱۱ هزارو ۲۴۳ واحد خون و فرآورده خونی است.

خسروی ادامه داد: سه هزارو ۲۴۰ نفر بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۶۸ درصد از خون اهدایی برای این بیماران مصرف می‌شود.

او با اشاره به اینکه کمبود‌ها از پایگاه‌های معین در سطح کشور دریافت می‌شود، گفت: تاکنون ۶ هزارو ۱۲۰ واحد خون از سایر استان‌ها به ویژه شهر‌های بیرجند، تهران و بجنورد دریافت شده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به افزایش بیماری‌های عفونی از جمله کرونا و سرماخوردگی اهدای خون از سوی شهروندان بصورت قابل توجهی در استان کاهش داشته است.

او  اظهار داشت: پایگاه‌های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.


بیشتر بخوانید: سیستان و بلوچستان به خون نیاز دارد

دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیشترین آمار بیماران تالاسمی در کشور را دارد


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار