۳۵۷ زندانی در آذربایجان‌غربی چشم به راه گلریزان خیران

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت:۳۵۷ زندانی در استان چشم به راه گلریزان خیران هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، علی‌اکبر گروسی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۳۵۷ زندانی در این استان چشم به راه گلریزان خیران هستند، گفت: امسال به علت شیوع بیماری امکان برگزاری جشن گلریزان به شکل سال‌های قبل میسر نیست و اقدامات ارزشمندی توسط ستاد دیه استان در راستای برگزاری مجازی این جشن انجام شده است.

علی‌اکبر گروسی ادامه داد: حدود ۱۰۲ میلیارد تومان برای آزادی این زندانیان نیاز است تا با کمک‌های انسان‌دوستانه خیران، این افراد به کانون گرم خانواده خود برگردند.

او ادامه داد: در جشن گلریزان سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان کمک شد و ۴۰۴ نفر زندانی غیرعمد آزاد شدند و امسال نیز انتظار می‌رود تا خیران برای این کار خیر آستین بالا بزنند.

گروسی بیان کرد: برگزاری جشن گلریزان و آزادی زندانیان غیرعمد یک اقدام اساسی و ارزشی به شمار می‌رود که با کمک‌های خیران، ستاد دیه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بانک‌های عامل انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ستاد دیه یک نهاد مردمی بوده و همه تلاش مسوولان آن، آزادی زندانیان است، اضافه کرد: آزادی زندانیانی که به دلیل ارتکاب جرم غیرعمد به پرداخت دیه محکوم شده‌اند یا دارای محکومیت مالی همچون مهریه و نفقه هستند، به این کار خیر وابسته است.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.