مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: جوی نسبتا ناپایدار تا پایان هفته جاری در سطح استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم جوی نسبتاً ناپایدار تا پایان هفته جاری بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان است.

او بیان کرد: امروز با توجه به تقویت پرفشار خزری و گرادیان فشاری حاکم در سطح زمین و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، شاهد افزایش تدریجی پوشش ابر، وزش باد خزری گاهی تند، کاهش دما خواهیم بود و رگبار موقتی باران و یا رعد و برق پراکنده در برخی از مناطق استان احتمال می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: در ساعات اولیه دوشنبه نیز آسمان استان اردبیل نیمه ابری تا ابری، در برخی از نواحی همراه با مه صبحگاهی خواهد بود، ولی بتدریج با تضعیف پرفشار سطح زمین از میزان ابرناکی کاسته خواهد شد.

محمدی افزود: طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری مجدداً با تقویت پرفشار سطح زمین و گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو بر میزان ناپایداری افزوده شده و در برخی از نواحی استان اردبیل رشد ابر‌های همرفتی، وزش تند باد موقتی و رگبار باران و یا رعد و برق انتظار می‌رود.

او اظهار داشت: در روز پنجشنبه نیز با توجه به شرایط فصلی و محلی در ساعات بعد از ظهر احتمال رشد ابر‌های همرفتی، وزش تند باد موقتی و رگبار باران و یا رعد و برق پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.