مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس از تعطیلی یک موسسه درمانی غیرمجاز در شیراز خبر داد.

علی مبشری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  اظهار کرد: طی گزارش بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر فعالیت غیرقانونی در یک موسسه درمانی در شیراز، پیگیری موضوع در دستور کار شعبه دهم تعزیرات حکومتی استان قرار گرفت.

او با اشاره به پلمپ این مرکز و احضار مسئول آن به تعزیرات ادامه داد: طبق گزارش بازرسان، در این موسسه درمانی، بوسیله دستگاه‌های لیزر اقدامات درمانی توسط افراد فاقد صلاحیت انجام می‌شد که این کار غیرقانونی و خط آفرین است.

مبشری اضافه کرد: با توجه به اینکه تخلف مسئول کلینیک محرز بوده شعبه رسیدگی کننده حکم به تعطیلی این مرکز غیرمجاز و ضبط کلیه دستگاه‌های مکشوفه در این واحد صادر کرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس با تاکید بر رعایت قانون و مقابله جدی با متخلفان در حوزه درمان، از شهروندان خواست تا به مراکز دارای مجوز و واجد صلاحیت مراجعه کنند و در صورت مشاهده تخلف، می توانند موضوع را با سامانه ۱۳۵ اطلاع دهند.

در پی اقبال برخی بانوان به زیبایی از طریق اعمال جراحی طی سال‌های اخیر، برخی افراد فرصت طلب با مداخله در امور پزشکی در قالب دایر کردن کلینیک‌های بدون مجوز و زیرزمینی زیبایی یا در پوشش آرایشگاه‌های زنانه به صورت غیرمجاز و پنهانی مشتری جذب می‌کنند.

آنان بدون داشتن مدرک و تخصص و تبحر لازم در حوزه پزشکی حتی نسبت به نصب دستگاه‌های پیشرفته و لیرز مبادرت کرده و به امور مربوط به پزشکی می‌پردازند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری ارگان‌های ذیربط در قالب نظارت‌های مشترک از طریق گزارش‌ها و شکایات مردمی یا گزارش‌های سازمان‌های نظارتی مانند اداره تعزیرات حکومتی وارد عمل شده و با فعالیت این مراکز برخورد قانونی می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار