به دلیل افزایش ناپایداری‌های همرفتی در برخی از نقاط استان مرکزی رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

فلاح زاده کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: به دلیل افزایش ناپایداری‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر امروز رشد ابر و در برخی از نقاط رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

فلاح زاده افزود: طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه این ناپایداری‌ها مقداری تشدید خواهد شد و مناطق بیشتری از استان شاهد رگبار و رعدوبرق خواهند بود.

او اضافه کرد: احتمال افزایش موقتی سرعت باد و بارش تگرگ طی این مدت دور از انتظار نمی‌باشد.

سازمان هواشناسی کشوری هم با اعلام هشدار سطح زرد اعلام کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی جدید، دوشنبه ۲۹ اردیبهشت، در شمال استان‌های مرکزی و همدان، قم و نیمه غربی اصفهان و استان مرکزی البرز، قزوین، ارتفاعات البرز در تهران و سمنان، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی شده است.

بر این اساس این شرایط روز سه شنبه در شمال استان‌های مرکزی و همدان، اصفهان، شمال فارس، غرب یزد و ارتفاعات کرمان و استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، قم، ادامه می‌یابد.

سازمان هواشناسی با پیش بینی احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه، توصیه کرده است از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.