فرمانده انتظامی فارس گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ میلیارد تومان کالای قاچاق از ۲۵ نفر کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس دوشنبه ۲۹ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف کالای قاچاق در جاسازی‎های حرفه‎ای، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ متهم که با ۲۱ خودرو اقدام به جابجایی کالای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد تومان می‌کردند، دستگیر شدند.

او تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۳۹ پرونده کالای قاچاق به ارزش ۴۷ میلیارد تومان و ضبط ۳۳۴ دستگاه تشکیل شده است.

سردار حبیبی همچنین با اشاره به کشف ۹ تن مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در این استان فارس، ادامه داد: یک گروه در شهر شیراز اقدام به تولید شیشه و مردم را با ساخت این مواد صنعتی دچار اذیت و آزار می‌کردند، با شناسایی این باند، چهار نفر دستگیر و ۵۰ کیلو شیشه از آن‌ها کشف شد.

فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: با دستگیری این افراد متوجه شدیم کسانی که فروشنده ریز مواد هستند به دنبال مواد می‌گردند و با هماهنگی استان کرمان قرار شده بود که مواد وارد فارس کنند. پس از ۳ روز مواد از این استان وارد کردند و نیروی انتظامی فارس با شناسایی آن‌ها ۸۸ کیلو حشیش و شیشه از آن‌ها کشف کرد.

دستگیری ۸ باند حرفه‌ای سرقت در فارس

حبیبی همچنین با اشاره به دستگیری ۸ باند حرفه‌ای سرقت از منزل و خودرو در استان فارس، افزود: از ابتدای امسال چند اکیپ کارگاهی عملیاتی بر روی سرقت منازل و خودرو‌ها کار کردند که نتیجه آن دستگیری این تعداد باند است.

او اضافه کرد: این سارقان تاکنون به سرقت ۲۷۰ نوع کالای منزل و خودرو به ارزش ۸ میلیارد تومان اعتراف کرده‌اند.

بیش از ۳۰ اراذل و اوباش در دام قانون 

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به دستگیری ۳۴ نفر اراذل و اوباش در استان فارس بیان کرد: از آنجا که آرامش و آسایش مردم خط قرمز پلیس محسوب می‌شود، تعدادی از اراذل و اوباش را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کردیم.

حبیبی اضافه کرد: تعدادی از آن‌ها در هنگام دستگیری با اسلحه به سمت ماموران ما شلیک کرده بودند و همچنین با دستگیری آن ها، تعدادی از منازل و صنوف که از آن‌ها پشتیبانی می‎کردند، نیز پلمب شدند.

او همچنین با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای پلیس نما در فضای مجازی، گفت: امروز فضای مجازی که به فضای حقیقی تبدیل شده و با وجود هشدار‌های لازم، اما باز هم مردم رعایت نمی‎کنند و از این فضا ضربه می‌بینند.

فرمانده انتظامی فارس افزود: ۴ نفر نیز در شیراز که اقدام به انجام امر فیشینگ می‎کردند دستگیر شدند و تاکنون یک میلیارد تومان از حساب آن‌ها مسدود شده است.

حبیبی درخواست کرد: برای برقراری نظم و امنیت در شهر‌ها و دستگیری افرادی که مخل آسایش و آرامش مردم هستند، شهروندان با نیروی انتظامی همکاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار