افزایش قابل توجه تعداد علاقمندان به رشته ورزشی اسلالوم

رئیس کمیته اتومبیلرانی اسلالوم استان کرمانشاه از افزایش قابل توجه تعداد علاقمندان به اسلالوم (مهارت‌های فردی و حرکات نمایشی) در کرمانشاه خبرداد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛احسان شهسواری رئیس کمیته اتومبیلرانی اسلالوم استان کرمانشاه از افزایش قابل توجه تعداد علاقمندان به اسلالوم (مهارت‌های فردی و حرکات نمایشی) در کرمانشاه خبرداد و گفت : هیجان زیاد و پخش مسابقه تلویزیونی "دست فرمون" تعداد علاقمندان به این رشته را در کرمانشاه چند برابر کرده است.

او اسلالوم را دروازه ورود به رانندگی حرفه‌ای دانست و گفت : همه کسانی که به عنوان رانندگان حرفه‌ای مطرح می‌شوند، آموزش‌هایشان را از اسلالوم شروع کرده‌اند.

او گفت: علیرغم اهمیت بالای اسلالوم هنوز پیستی برای این رشته در کرمانشاه نداریم و در حال حاضر در پارکینگ مجموعه وررشی ۱۵ خرداد و دهکده المپیک تمرین می‌کنیم. البته وعده‌هایی برای ساخت یک پیست در دهکده المپیک به ما داده‌اند و اعتبار آن هم تامین شده که منتظریم بزودی احداث شود.

این مربی اتومبیلرانی اسلالوم بابیان اینکه این رشته می‌تواند باعث تخلیه هیجان جوانان علاقمند به رانندگی و جلوگیری از خطرآفرینی آن‌ها در خیابان‌ها شود، افزود: اسلالوم کنترل افراد را روی رانندگی افزایش می‌دهد و با همگانی شدن آن می‌توان به کاهش خطرآفرینی جوانان در خیابان‌ها و کاهش آمار تصادفات رانندگی کمک کرد.

او ادامه داد: البته این رشته برای افرادی که بصورت حرفه‌ای به آن ورود می‌کنند هزینه‌هایی هم دارد و به واسطه استهلاک لاستیک‌ها و برخی قطعات خودرو حین تمرین، بصورت میانگین بین هفت تا هشت میلیون تومان در ماه هزینه‌بَر خواهد بود.

این ورزشکار بابیان اینکه افرادی که علاقمند به یادگیری اسلالوم هستند می‌توانند با هر نوع ماشینی در تمرینات حاضر شوند، افزود: اگر کسی بخواهد در کلاس‌های اسلالوم شرکت کند باید ۱۵۰ هزار تومان به عنوان هزینه عضویت پرداخت کند و برای هر مسابقه هم ورودی جدا بدهد. البته رقمی که ما در کرمانشاه برای حق عضویت می‌گیریم به نسبت سایر استان‌ها خیلی پایین‌تر است.

شهسواری بااشاره به افزایش قابل توجه تعداد علاقمندان به اسلالوم در کرمانشاه، گفت: پس از پخش مسابقه "دست فرمون"از تلویزیون در اواخر سال گذشته، تعداد مخاطبین ما هم چند برابر شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.