مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از مایه کوبی انواع دام علیه تب برفکی در بیش از ۲۵۰ واحد دامی در این شهرستان خبر داد.

آغاز مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: در مرحله نخست مایه‌کوبی دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری تب‌برفکی ۱۹۸ هزار و ۹۰۶ راس گوسفند در ۱۳۰ واحد دامی و ۱۹ هزار و ۴۱۰ راس گاو در ۱۲۸ واحد دامی علیه این بیماری مایه‌کوبی شدند.

او افزود:در بخش مایه‌کوبی گوسفندی واکسن به صورت رایگان از سوی دولت تامین شده و دامدار تنها هزینه تزریق برای هر راس به میزان پنج هزار ریال را پرداخت می‌کند، اما در بخش گاوی واکسن رایگان نیست و هزینه مایه‌کوبی هر راس به میزان ۵۰ هزار ریال توسط دامدار پرداخت می‌شود.

آغاز اضافه کرد:مرحله نخست مایه‌کوبی دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری تب‌برفکی در این شهرستان با مشارکت چهار مرکز دامپزشکی بخش خصوصی، پنج تیم دامپزشکی و یک تیم نظارتی بخش دولتی انجام شد.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت:دامداران از هرگونه جابجایی دام بدون اخذ مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای و ورود افراد متفرقه به محوطه دامداری خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه بیماری دامی با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: تب برفکی ، مایه کوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.