به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت هفته ارتباطات، مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با ترتیب دادن ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران و اصحاب رسانه، درباره وضعیت عملکرد این شرکت در سال ۹۸ و دستور کار مخابرات در سال ۹۹ توضیحاتی را ارائه داد.
صدری استفاده از فناوری روز در امور توسعهای مخابرات، ارائه خدمات بهتر و توجه به خدمات پس از فروش، استفاده حداکثری از تمام ظرفیت نیروی انسانی مشغول در شرکت، مدیریت مطلوب منابع نقدینگی، توجه به توانمندی شرکتها و تولیدات داخلی، ساماندهی کانالهای فروش و پس از فروش، ایجاد یکپارچگی در سیستمهای نرم افزاری و بومیسازی آنها و کاهش حداکثری مراجعات حضوری به مراکز مخابراتی را از جمله سیاستهای کلان شرکت مخابرات ایران در سال ۹۸ برشمرد.
او به برگزاری جلسات روزانه با مدیران مخابرات استانهای کشور اشاره کرد و تصریح کرد: این فرایند که پس از شیوع ویروس کرونا در کشور قوت گرفته است، از میزان هزینهها و صرف وقت برای سرکشی از استانهای مختلف کاسته و نظارت بر عملکرد استانهای کشور را افزایش داده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: کاهش هزینه منابع مالی برای توسعه فنی و تجاری شرکت مخابرات و همچنین استفاده حداکثری از نیروی انسانی این شرکت حتی تجربیات بازنشستگان، از محورهای مهم فعالیت مخابرات محسوب میشود.
صدری از بهکارگیری ۸۰ درصد از امکانات مخابراتی تولید داخل خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است؛ برای انتقال POTN و WTN، فیبرنوری، ارائه مودمها و استفاده از امکانات نرمافزاری از ظرفیت شرکتهای داخلی استفاده شده است و امیدواریم که بتوانیم ۱۰۰ درصد از امکانات مخابراتی تولید داخل را در این شرکت به کار گیریم.
او رضایت مشتری از خدمات ارائه شده را بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته سعی شده به بیشترین میزان پاسخگوی مشتری بوده و مشکلات آنها را حل کنیم که در این مدت بیش از ۹۰۰ میلیون تماس از سوی مردم با سامانههای شرکت مخابرات برقرار شده است.
صدری گفت: هزینه فعالسازی ۵ میلیون پورت اینترنت با سرعت ۲۵ مگ بر ثانیه با سرویسهای FTTH و VDSL برای شرکت مخابرات ۴ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت؛ پیشنهادهای مطرح شده برای روش تامین این هزینه به هیئت مدیره شرکت مخابرات ارائه شده که به زودی برای آن تصمیم گرفته میشود. تلاش مخابرات کشور برای فعالسازی این پورتها تا جایی ادامه دارد که تمام نیاز مردم در این زمینه تامین شود.
او از فعالیت ۲۹ میلیون تلفن ثابت با ضریب نفوذی ۳۵ درصد، ۵ میلیون پورت اینترنت فعال، ۱۶۵ هزار کیلومتر فیبر نوری و دسترسی ۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا به اینترنت ثابت در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: تمرکز این شرکت برای فعالیت در سال ۹۹، فعالسازی اینترنت پر سرعت FTTH و VDSL در کشور بوده که امیدواریم امسال بتوانیم در این حوزه جهشی مثبت به سمت دسترسی به اهداف مخابرات داشته باشیم.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره فعالسازی اینترنت VDSL برای مشترکان توضیح داد: قبلا هزینه کابلکشی از در ساختمان تا محل مورد نظر استفاده به عهده مشترک بود، اما در حال حاضر در زمینه کابلکشی هیچ هزینهای متوجه مشترک اینترنت VDSL نیست بلکه فقط هزینه خرید مودم مخصوص برای استفاده از این اینترنت توسط مشترک پرداخت میشود.
بیشتر بخوانید: دولت در فهرست حمایت مشاغل، شرکتهای ICT را در نظر بگیرد
صدری گفت: بستههای ارائه شده برای اینترنت VDSL مانند اینترنت ADSL است، اما به دلیل سرعت و کیفیت بیشتر اینترنت، مدت زمان بستهها محدودتر بوده و این بستهها سریعتر تمام میشوند، این امر حاصل استفاده مشترک از اینترنت است و مخابرات دخل و تصرفی در اتمام زودهنگام بستههای اینترنت VDSL ندارد.
صدری گفت: یکی از معضلات مهم در خصوص فیبرنوری، تامین برق ۱۰ هزار صندوق کافو و حفاری میانگین ۸۰ متر برای انتقال فیبر بود که رایزنیهای لازم برای تسریع فرایند حل این مشکلات با مسئولان مربوطه در کشور انجام شده است.
او ادامه داد: فعالسازی فیبرنوری در تمامی نقاطی که زیرساختهای مخابراتی وجود داشته باشد ممکن بوده و این امر ارتباطی با بافت قدیمی یا جدید منطقه مورد نظر ندارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات کشور افزایش ۱۸ درصدی درآمد کل شرکت مخابرات، افزایش ۲۲ درصدی درآمد عملیاتی، افزایش ۷۲ درصدی درآمد حاصل از خدمات اپراتور همراه اول و افزایش ۱۷ درصدی درآمد تلفن ثابت را از جمله مهمترین دستاوردهای این شرکت در سال ۹۸ عنوان کرد و بیان کرد: سال گذشته اولین سالی بود که درآمد حاصل از دیتا از درآمد حاصل از تلفن ثابت بسیار بیشتر بود درصورتی که در سالهای قبل این وضعیت بالعکس بود.
صدری از حذف صدور قبوض کاغذی برای تلفن ثابت به طور کامل در کشور خبر داد و ادامه داد: حذف آبونمان از قبوض تلفن ضربه زیادی را به شرکت مخابرات وارد کرد به این دلیل که افزایش قیمت مواد اولیه برخی شرکتهای تولیدکننده امکانات خدماتی و هزینههای زیادی که نرخ تجهیزات در بازار به این شرکت تحمیل کرده است، شرایط سختی را برای مخابرات به وجود آورده است.
او تصریح کرد: سهم اینترنت داخلی از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد و اینترنت بینالملل از ۹۰ درصد به ۷۰ درصد رسیده که در افزایش سطح کیفیت و کاهش هزینه اینترنت بسیار موثر بوده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات با اشاره به عملکرد شرکت مخابرات ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: آمادهسازی سامانه ۴۰۳۰ و آموزش ۱۵۰ نفر از پرسنل این شرکت برای پاسخگویی به مردم در این زمینه، تقویت و توسعه شبکههای مخابراتی از نظر سختافزاری و نرمافزاری، بهبود زیرساخت اپراتورهای مختلف برای ارائه خدمات مطلوب به مردم، تامین پهنای باند مورد نیاز اینترنت ثابت خانگی، ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان برای مشترکان ثابت، افزایش مبلغ قبوض میاندورهای به ۱۶۰ هزار تومان برای جلوگیری از قطع خطوط تلفن ثابت، کنترل ۲۴ ساعته برای پایداری شبکه ارتباطی کشور در شرایط قرنطینه خانگی مردم توسط مخابرات انجام شد.
صدری با اشاره به اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا در کشور، سرقت کابلهای مخابراتی ۳۰ درصد افزایش یافته است افزود: یکی دیگر از مشکلات عمده شرکت مخابرات، سرقت کابلهای مخابراتی از مناطق مختلف است که علاوه بر هزینهای که برای شرکت به دنبال دارد، باعث قطع ارتباط در مقطعی از زمان برای تعداد بسیار زیادی از مشترکان ما میشود که این امر تا کنون با همکاری قوه قضائیه و نیروی انتظامی تا حد زیادی مدیریت و کنترل شده است.
او در پایان اظهار داشت: همه مزایایی که کارمندان رسمی شرکت مخابرات دارند را کارمندان قراردادی نیز دریافت میکنند و تفاوتی بین این دوگروه از نیروی انسانی وجود ندارد؛ حتی در مناصب مدیریتی نیز از نیروهای قراردادی در مجموعه مخابرات استفاده شده است.
انتهای پیام/