شناسایی ۱۸۰ روستای در معرض خطر در چهارمحال و بختیاری

۱۸۰ روستای در معرض خطر در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در مجموع ۱۸۰ روستای در معرض خطر شناسایی شده است که از این تعداد ۸۵ روستا در قالب ۵۵ نقطه جابجا، تجمیع و اسکان داده شدند.

او افزود: برای تامین اعتبار ۴۷ روستا در دو سال گذشته پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

رئیسی با اشاره به اینکه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری مقرر شد دو روستا جابجا شوند اضافه کرد: پنج روستا نیز در مرحله بررسی قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نظر کارگروه امور زیربنایی برای روستای سیدمحمد جابجایی است و روستا‌های کچوز و محمودآباد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای جابجایی مصوب شدند.

رئیسی از قرارگیری روستا‌های دره شیخ عالی، خویه، آبیدک و منارجان در مرحله مطالعات خبر داد وگفت: تعداد واحد‌های مقاوم‌سازی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان (در شهر‌ها و روستاها) با استفاده از تسهیلات بهسازی و بازسازی مناطق آسیب دیده از سوانح طبیعی، بالغ‌ بر ۵۷ هزار و ۳۰۰ واحد به مبلغ ۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال بوده است که با در نظر گرفتن بعد خانوار در مناطقی که تسهیلات فوق پرداخت می‌شود انتظار می‌رود ۲۳۰ هزار نفر در مناطق مختلف استان ساکن در ساختمان‌های مقاوم سازی شده باشند.

او از پرداخت بخشی از تسهیلات فوق شامل طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد با اعتبار یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در شهر‌های با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر خبر داد و گفت: واحد‌های مقاوم مسکونی روستایی از ۱۰ هزار و ۱۲۱ واحد در سال ۸۴ (۱۳ درصد واحد‌های روستایی در سال مذکور) به ۴۱ هزار و ۴۹۲ واحد در سال جاری (قریب ۵۰ درصد واحد‌های فعلی روستایی) رسیده است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار