مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان, در خصوص خدمات نوین الکترونیکی بانک مهر ایران اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران شاهد حجم بالای مشتری در شعبات خود است و این حجم بالا ممکن است موجب مختل شدن خدمات رسانی به مشتریان بانکی شود.
وی ادامه داد: وجود ۹ میلیون مشتری در بانک قرض الحسنه مهر ایران دلیل الکترونیکی شدن خدمات بانک ما بود. ارائه خدمات به طیف وسیعی از مردم بانکداری سنتی را کمرنگ تر کرد. همچنین با پیشرفت تکنولوژی صلاح نبود این روند ادامه دار شود.
اکبری بیان کرد: بدین منظور قرار شد طی چند مرحله خدمات خود را در بستر الکترونیک عرضه کنیم. اولین اقدام آرشیو اسناد و حذف کاغذ بود که این طرح سال گذشته با حضور وزیر اقتصاد ، رونمایی و انجام شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان اولین حذف کننده کاغذ در ساختار بانکی بود, توضیح داد: در تمامی شعب ما, امضا به صورت دیجیتال انجام می شود. این زیر ساخت موجب فراهم شدن افتتاح حساب در وب سایت رسمی و دستگاه های موبایل شد. هم اکنون حدود یک ماه است که افتتاح حساب از صفر تا صد در بستر خدمات الکترونیک انجام می شود.
بیشتربخوانید:سرگذشت سیستم بانکی در سال رونق تولید / بانکها همچنان در مسیر بنگاهداری!
وی ادامه داد: اقدام بعدی جهت تکمیل فرآیند الکترونیکی شدن بانکداری، پرداخت تسهیلات در بستر موبایل است. در صدد هستیم خدمات را بدون بروکراسی کاغذی و اداری به نحو احسن انجام دهیم.
اکبری ضمن تشریح افتتاح حساب به صورت کاملا غیر حضوری گفت: در مرحله اول لازم است افراد موبایل بانک را روی دستگاه تلفن همراه خود نصب کرده و وارد اپلیکیشن شوند. بعد از گذراندن مراحل مشخص افراد می توانند اقدام به دریافت کارت بانکی کرده و رمز خود را در همان اپلیکیشن انتخاب کنند. همچنن کارت از طریق پست درب خانه افراد ارسال می شود.
انتهای پیام/