در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدار پلیس فتا به شهروندان؛ اجاره کارت بانکی به قماربازها ممنوع!

سرهنگ گودرزی درباره فعالیت مجرمانه قمار باز‌ها در سایت‌های شرطبندی با استفاده از کارت‌های بانکی اجاره‎ای توضیحاتی داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کلاهبرداری متهمان با استفاده از کارت‌های اجاره‌ای بانکی در بحث شرکت در قمار و سایت‌های شرطبندی فوتبال، گفت: کلاهبرداران با توجه به اقدامات سخت‌گیرانه‌ای که پلیس و بانک مرکزی در خصوص اقدامات شومشان در بحث کلاهبرداری مالی و بانکی انجام داده است، به سمت استفاده از کارت‌های اجاره‌ای بانکی روی آوردند.

وی افزود: در این رابطه کلاهبرداران با هویت افراد دیگر تحت عنوان کاریابی و فعالیت جعلی با نام شرکت‌های فعال تجاری اقدام می‌کنند.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: در این شیوه کلاهبرداران کارت و رمز بانکی را از افراد دیگر اجاره می‌کنند و در حوزه قمار و شرطبندی به خصوص در زمینه پیش بینی نامتعارف فوتبال اقدام می‌کنند.

وی افزود: در کنار این اقدام کلاهبرداران که از نظر قانون جرم تلقی می‌شود، افرادی که کارت بانکیشان را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهند، به اتهام معاونت در جرم ارتکابی شریک هستند و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

سرپرست پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه هیچ شخصی حق ندارد کارت بانکی و رمز آن را در اختیار افراد سودجو قرار دهد، گفت: مجرمان با انجام این ترفند سعی در کلاهبرداری از هموطنان را دارند و پس از ارتکاب جرم عملا هیچ ردپایی را از خود به جای نمی‌‎گذارند چرا که تمام اطلاعات موجود در پرونده‌های این چنینی با نام و هویت دارندگان کارت‌های بانکی ثبت می‌شوند.

وی افزود: اینگونه از جرایم بیشتر گریبان جوانان و نوجوانان گرفته که ناخواسته دچار آن می‌شوند و برای سپری کردن ره صد ساله در یک شب دچار ارتکاب جرمی سنگین می‌شوند.

به گفته سرهنگ گودرزی جوانان فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی را نخورند و برای کسب سود و درآمدی که عملا پوچ و واهی است، در دام شیادان قرار نگیرند.


بیشتر بخوانید: آخرین خبر‌ها از مبارزه با قمار در فوتبال/ فیلتر شدن ۶۷ هزار سایت قمار

بیشتر بخوانید: تکِ پلیس به سایت‌های شرط‌بندی همزمان با جام ملت‌های آسیا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ زینال خیری
۲۰:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.بنده یک ایثار گر هستم.کارت بانکی بنده رو نامردی هک کرده وحالا کارتم با مبلغی که داخلشه مسدوده.که نمیتونم در این وضع برداشتش کنم. شمارو بجان عزیزت قسم حرفمو بجایی برسون که مشکل حل شه.دعا گویتان از تبریز ۱۵۵۱۸۷۲۵۹۵ کد ملی بنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقا اینستارو فیلتر کنید ما بیچاره شدیم
Lithuania
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب سرهنگ :
به قرآن افرادی هست هزار تومن ندارن برن دوتا نون بخرن .
چرا به این توجهی نمی کنید؟
مطمئنا بخاطر فقر هست . وگرنه چرا بخاطر 2 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
Yjcuser
۱۸:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود به شرف باشگاه خبر نگاران

کاش زود عاملان این سایت ها به سزای اعمالشان برسند

و درس عبرتی باشه برای دیگر عاملان و کنترل کاربرای مجازی

و رهگیری بانک توسط پلیس و کنترل اپلیکیشن های ایوا سکه اپ و 724 که داخلی و قابل کنترل هستن
آخرین اخبار