مدیرکل اوقاف و اموز خیریه استان فارس از توزیع ۳ هزار بسته معیشتی از محل موقوفه معزالوزاره و موقوفات شیراز خبر داد.

حجت الاسلام سیدعباس موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در حاشیه رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه، گفت: با شیوع ویروس کرونا افراد زیادی بیکار شده‌اند و کسب و کارهای زیادی مانند سایر نقاط کشور در شهر شیراز و استان فارس تعطیل شده و به تبع این موضوع، خانواده‌هایی برای تامین مخارج زندگی خود با مشکلات فراوان مواجه شده‌اند.

او با بیان اینکه امروز رزمایش ضیافت همدلی و توزیع ۳ هزار بسته معیشتی از محل موقوفه معزالوزاره و موقوفات شیراز در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد، افزود: پیش از این نیز ۸ هزار بسته از محل کمک‌های خیرین و موقوفات فارس تهیه و توزیع شد.

حجت الاسلام موسوی ارزش این بسته‌های حمایتی را ۲۸۰ هزار تومان اعلام و ادامه داد: این بسته‌های غذایی شامل حبوبات، رب گوجه، روغن مایع، ماکارونی و سویا، خرما و مرغ است.

 مدیرکل اوقاف استان فارس گفت: تاکنون ۸ هزار و ۷۰۸ بسته حمایتی بین افراد آسیب دیده از بیماری کرونا توزیع شده است.

حجت‌الاسلام موسوی، اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۲۱۰ هزار و ۶۱۰ عدد ماسک و ۸ هزار و ۱۱۰ عدد دستکش بهداشتی تهیه و توزیع شده است.

او از راه‌اندازی ۴ کارگاه مواد ضد عفونی در سطح استان و کلانشهر شیراز خبر داد و گفت: ۱۳ هزار و ۳۰۰ لیتر ماده ضد عفونی برای مقابله با کرونا تولید شده است.

حجت‌الاسلام موسوی از توزیع ۳۷۵۸ بسته بهداشتی و ۲۱۰۰ بسته موادغذایی بین مراکز درمانی خبر داد و ادامه داد: در این مدت ۷۲۵ بقعه یکبار در روز ضد عفونی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس تصریح کرد: تا کنون ۸ هزار و ۷۰۸ بسته حمایتی بین افراد آسیب دیده از بیماری کرونا توزیع شده و تعداد ۳ هزار بسته نیز در این هفته توزیع خواهدشد که ۱۰۰۰ بسته آن از محل موقوفه معز الوزاره و ۲۰۰۰ بسته از محل موقوفه آقا بابا خان در حال تهیه و در هفته آینده توزیع می‌شود.

او در ادامه از اختصاص ۳۰ میلیون تومان برای تهیه اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده ویژه اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سراسر استان خبر داد و گفت: تهیه و تدوین دستورالعمل بهداشتی پیشگیری از ویروس کرنا و اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن اماکن مذهبی و بقاع متبرکه با همکاری دانشکده علوم پزشکی شیراز، شستشو و ضد عفونی مستمر و مداوم ادارات، بقاع متبرکه، با همکاری نیرو‌های بسیجی و شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز و سایر شهرستان‌ها و بستن درب امامزادگان و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه‌ای که هیات امناء خاصی ندارند از اقدامات اداره کل اوقاف در این مدت بوده است.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: تعطیلی همه مراسمات مذهبی و فرهنگی و جمعی اعم از (مراسم ختم، اعتکاف و...) در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی شامل (ماسک، افشانه ضد عفونی کننده، دستکش) برای خانواده‌های نیازمند توسط مراکز افق بقاع متبرکه سراسر استان، تشکیل کارگروه‌های جهادی توسط مراکز افق بقاع متبرکه جهت ضد عفونی کردن اماکن مذهبی و خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف اماکن و همچنین تهیه مواد شوینده و بهداشتی برای افراد بی‌بضاعت پیرامونی بقاع از دیگر اقدامات این اداره در پیشگیری از شیوع این بیماری بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار