به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از کاربران معمولاً بازیهای ایرانی را دست کم میگیرند و به آنها توجهی نمیکنند. این افراد عموماً معتقدند که بازیهای ایرانی از کیفیت داستانی و گرافیک بالایی برخوردار نیستند. با این حال در طی سالهای اخیر بازیسازان ایرانی سعی کردند تا با تولید محتوای باکیفیت و خوب نظر کاربران را عوض کنند.
یکی از استودیوهایی که توانسته با ارائه تریلر و توضیحاتی از عنوان پیشه روی خود افراد را متحیر سازد، گروه بازیسازی مستقل Genius Slackers است. این استودیو با همکاری و تهیهکنندگی شرکت سورنا گیمز مدتی است که بر روی پروژه مورد انتظار What Happened فعالیت میکنند. این بازی توانسته با به نمایش گذاشتن فضایی جدید و متفاوت، پیش از انتشار نهایی، خود را به یک نقطه عطف در صنعت بازیسازی ایران تبدیل کند. سازندگان این عنوان تلاش داشتهاند با به نمایش گذاشتن داستان زندگی پسری با نام "استایلز" نگاهی روانشناختی به دوران نوجوانی داشته باشند.
داستان بازی روایتگر تأثیرات منفی از دست دادن پدر، بر روی شخصیت اصلی است. در طول بازی کاربران شاهد تصمیمگیریهای اشتباه شخصیت اصلی داستان هستند و میبینند که چطور رو آوردن به مواد مخدر میتواند نوجوانی استایلز را تحت تأثیر خود قرار دهد. سازندگان این عنوان سعی داشتهاند در کنار ارائه تجربهای سرگرم کننده، پندی درست از اهمیت تصمیمگیری صحیح در دوران نوجوانی را با گیمرها در میان بگذارند.
با توجه به بازخورد بسیار مثبت کاربران ایرانی و طرفداران بازیهای رایانهای، ما تصمیم گرفتیم مصاحبهای را با تیم سورنا گیمز صورت دهیم. در ادامه دانیال نوروزی، مدیر روابط عمومی و واحد رسانه، به سؤالات ما پاسخ داده و توضیحاتی درباره عنوان مورد انتظار What Happened را با مخاطبین در میان گذاشته است.
ایده اولیه این بازی از چه موضوعی نشأت میگیرد و تمرکز اصلی تیم سازنده بر روی چه مسائلی بود؟
" در این بازی سعی شده تا از دغدغهها و مشکلات معمول یک نوجوان در زندگیاش الهام گرفته بشود. بازی What Happened دارای المانهای روانشناختی است و تمرکز خاصی روی نحوهی روایت، شخصیتپردازی و ارائه اتمسفرهای متنوع شده است."
این عنوان چه مدت است که در حال توسعه قرار دارد و تیم توسعهدهنده شامل چند نفر میشود؟
"کل اعضای اصلی تولید این بازی در طول سه سال گذشته، ۶ نفر بودند."
هدف شما در بازاریابی برای عنوان What Happened چیست و آیا این بازی قرار است در کشورهای خارجی نیز منتشر شود؟
"هدف اصلی ما، عرضهی این بازی به صورت جهانی روی پلتفرم استیم برای رایانههای شخصی است. بعد از عرضهی بازی روی رایانههای شخصی، برنامه داریم تا بازی برای کنسولهای پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان هم منتشر شود."
بازخورد مخاطبین تا به امروز نسبت به تریلرهای این عنوان چگونه بوده است؟
"در طول سه سال گذشته، تریلرها و نمایشهای مختلفی از بازی منتشر و انجام شده و چندی پیش هم رونمایی جهانی What Happened از طریق وبسایت IGN که رسانه شماره یک سرگرمی و بازیهای ویدیویی در دنیا است، انجام شد. بازخوردها نسبت به فضاسازی، روند داستانی و موضوعی که بازی قصد دارد ارائه دهد، عموماً مثبت بوده و با بازیهای مشهور و موفقی در این سبک مقایسه شده است."
مفهوم اصلی بازی از دید شما چیست و تیم سازنده قصد داشته چه پیامی را به مخاطبین خود برساند؟
"ما سعی کردیم تا از طریق این بازی، زوایای مختلفی از زندگی و مشکلات یک نوجوان را به تصویر بکشیم. مشکلاتی مانند روابط دوستانه، خانواده، مدرسه و در کل دغدغههای ذهنی که هر کسی شاید با آنها دست و پنجه نرم کرده است. از آنجایی که بازی به مقصد عرضهی جهانی ساخته شده، سعی کردیم تا داستان بازی محدود به جغرافیای خاصی نباشد و هر کسی در دنیا میتواند با موضوعیت و هدفی که در بازی مشخص شده، ارتباط برقرار کند."
بیشتر بخوانید: بزرگترین منبع ایده تیم سازنده نشان، کاربران این نرم افزار هستند ؛ قابلیت نمایش ساعات شلوغ مراکز تجاری و پرتردد به نشان اضافه شد
انتهای پیام/