بازکردن پل فلزی قدیمی در معبر مرزی سرخس- ترکمنستان

بر اساس توافق ایران وترکمنستان، اولین پل فلزی در مرز شهرستان سرخس و بر روی رودخانه هریررود دمونتاژ(غیر عملیاتی) شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس گفت :پس از ماهها گفتگو بین مسئولان دو کشور،عملیات دمونتاژ(باز کردن قطعات)پل فلزی قدیمی رودخانه هریررود آغاز شد.این پل نماد دوستی ایران وترکمنستان است.

او افزود: این پل پس از فروپاشی شوروی سابق واستقلال ترکمنستان در سال 72 نصب شده است و در آن زمان به دلیل مشکلات اقتصادی  ترکمنستان پس از استقلال و تأکید بر توسعه روابط دو کشور، کشورهای ایران و ترکمنستان توافق کردند پل مرزی دوستی بین دو کشور در مرز سرخس ایجاد شود.


بیشتر بخوانید:مرز ریلی سرخس با ترکمنستان آماده بازگشایی است


فرماندار سرخس ادامه داد: امیدواریم هرچه زودتر  شاهد افتتاح پل بتنی سرخس باشیم و کشور ترکمنستان نیز آمادگی خود را در بهره برداری از این پل اعلام کند. با افتتاح این پل تردد کامیون ها بیشتر و روابط اقتصادی بین دو کشور گسترده تر می شود.

پل قدیمی فلزی مرز سرخس و ترکمنستان با پایه های فلز و بتن مسلح، دارای 135 متر طول ،با سه دهنه ،که وزن هر کدام 80 تن است، 5 متر عرض دارد و در هنگام فعالیت تنها یک کامیون توان عبور داشته که بهره برداری از آن به صورت مشترک انجام و تعمیر و نگهداری آن نیز هزینه های زیادی داشت.

دمونتاژ پل فلزی قدیمی در معبر مرزی سرخس- ترکمنستان

دمونتاژ پل فلزی قدیمی در معبر مرزی سرخس- ترکمنستان

دمونتاژ پل فلزی قدیمی در معبر مرزی سرخس- ترکمنستان

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار