سخنگوی صنعت برق گفت: تعرفه‌های برقی جدید برای مصرف کنندگان و جریمه پر مصرفان برقی مشخص شد.

تعرفه‌های جدید برق در تابستان اعلام شد / جایزه خوش مصرفی توانیر به مشترکانمصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: از ابتدای خرداد امسال تعرفه برق تمامی مناطق  طبق قانون مصوب، نرخ چهار ماه گرم سال محاسبه می شود و توصیه ما به مردم این است که در مصرف برق صرفه جویی کنند.

او ادامه داد: از اول فروردین امسال ۷ درصد به تعرفه برق همه مشترکان افزوده شد، همچنین مشترکان پرمصرف علاوه بر ۷ درصد، ۱۶ درصد دیگر نیز افزایش تعرفه خواهند داشت. 

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: هم اکنون تنها در حدود ۳۰۰ ساعت محدودیت تأمین برق در ماه‌های گرم سال وجود دارد که با مدیریت مصرف، این محدودیت‌ها کاهش خواهد یافت تأمین برق در سایر اوقات هیچ محدودیتی ندارد، علاوه بر آن صنعت برق می‌تواند نیاز‌های جدید برق را تأمین کند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۵۰ مگاوات نیروگاه جدید از پیک مصرف سال گذشته تا پیک امسال اضافه شد، گفت: از پیک امسال تا پیک مصرف تابستان سال ۹۹ نیز حدود ۳ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق به مدار بهره‌برداری وارد می‌شود.

او افزود: مدیریت مصرف در تابستان امسال صادرات برق کشور براساس تعهدات را ممکن کرد، ضمن آنکه رشد ۱۲۰ درصدی در صادرات را به همراه داشت.


بیشتر بخوانید: روند مثبت صادرات برق ایران در سال جهش تولید

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: توجه نکردن به مدیریت مصرف در تابستان امسال می‌توانست نیاز ۵ هزارمگاواتی به نیروگاه‌های جدید را که ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هم نیاز داشت، برای کشور به دنبال داشته باشد که اعمال مدیریت مصرف این نیاز را برطرف کرد.

رجبی مشهدی از پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی به صنایع و کشاورزی در پیک امسال خبر داد و گفت: امسال از ۲۹ میلیون مشترک صنعت برق ۲۴ میلیون مشترک زیر الگوی مصرف، برق مصرف کردند و بر همین اساس تعرفه برق آنان تنها ۷ درصد اضافه شد.

او  در پایان تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است باتوجه به فصل گرما از مصرف بی رویه برق صرفه جویی کنند چراکه با کاهش مصرف جایزه خوش مصرفی دریافت می کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
به جای تعرفه برق گران کنی خبری یه پیشنهاد بده به مسئولین برق هر شهر و شهرستان، کارشناس هر منزل بفرستید که کارشناسی کند اگر کولر نیاز به سایبان داره استفاده شود اگر نیاز به پرده دار استفاده شود یا بهتر بگویم یه کارشناس هر منزل بفرستید که شاید با ساده ترین راهکار 30 درصد برق کاهش پیدا کند فقط کارشناسی
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
منتظر بودیم چیز تازه ای نیست گرونی تو این مملکت علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه چیز معلوم شد الا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
همینو کم داشتیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
همش الکی پاداش کجا بود از ما کشاورزها بزور تعهد وامضا گرفتن موتور پمپهارو خاموش کنید وگرنه جریمه میشیم و خودشون خط قطع می کنند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
گرون شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
توجه : وقتی اقتصاد خراب داریم برق برای ما گران به نظر می رسد . این دلیل نمی شود که برق را صادر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی برق یا آب یا هر حامل انرژی را گران میکنند باید به همان نسبت و درصد یارانه مردم هم افزایش یابد. 10 سال است یارانه همان نرخ ولی هر سال افزایش نرخ. تا کی هرسال افزایش افزایش افزایش گاهی هم ثبات. هرسال هزینه های زندگی به نوعی بالا و بالاو بالاتر می رود
Iran (Islamic Republic of)
حسین حیدری
۰۹:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خودشان درجای خنک زندگی میکنند نمتیوانند حال وروزگار کسی که در گرمای 45 و50 درجه زنگی میکند درک کنند لذا قیمت برق افزایش میدهند و ما جنوبی ها است که باید هم از گرما بسوزیم و هم از بهای برق که تحمیل کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آب و برق و گاز رو گرون کردید، اما مبلغ یارانه هیچ تغییری نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
"از اول فروردین امسال ۷ درصد به تعرفه برق همه مشترکان افزوده شد" :(
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خمت دولت مردان عزیز عرض کنم که مثل اینکه فراموش کردند شرایط جامعه کرونایی است که عده از مردم عزیز کشورمان دچار شرایط سخت اقتصادی شده اند و بعضی از صاحبان اماکن تجاری کرایه های خودرا بخشیده اندو مردم با این شرایط شروع به کمک مومنانه کرده اند سزاوار نیست دولت مردان عزیز نمکی بر این زخم باشند وتعرفه های انرژی هایی که دست خودشان است را اضافه نکنند،پس دولت کجای این مملکت قرار داره اون چه کمکی میخواد به مردم بکنه،ما که هرچی دیدیم مردم به کمک هم رسیدند،اصلا مثل اینکه دولتی وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
تعرفه آب رو باید گرون کنن به نظرم، مردم خیلی آب رو هدر میدن مخصوصا در محل کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
فعلا که هرچی تو کشور گرون شه مصرف و خریدش بیشتر میشه
آخرین اخبار