عضو تیم ملی روئینگ گفت: با تعویق مسابقات قایقرانی می‌توانیم با آمادگی بیشتر و ذهن باز‌تر در رقابت‌ها شرکت کنیم.

////رحمانی :تعویق مسابقات آسیایی فرصت خوبی برای رفع مشکلات تخصصی ورزشکاران است

نازنین رحمانی عضو تیم ملی روئینگ در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: علاقه زیادی به رشته‌های آبی دارم. قبل از ورود به رشته قایقرانی حدود ۸ سال شناگر بودم. آذر ماه سال ۱۳۸۹ یک طرح استعدادیابی در تهران برگزار شد و با تست ارگو و فاکتور‌های بدنی مثل قد و طول دستان بلند که مناسب این رشته است در تیم ملی پذیرفته شدم. حدود ۹ سال است که عضو تیم ملی روئینگ هستم.

او افزود: در رشته قایقرانی ۱۰ مدال برون مرزی، دو مدال نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا و ۸ مدال نقره، طلا و برنز در مسابقات آسیایی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ دارم. آبان سال ۹۸ در بازی‌های آسیایی صاحب مدال برنز شدم که به دلیل مصدومیتی که در تمرینات برای من اتفاق افتاد با آمادگی حدود ۵۰ درصد در آن مسابقه شرکت کردم.

رحمانی ادامه داد: خود را برای حضور در مسابقه قهرمانی آسیا آماده می‌کنم. قرار بود این مسابقات آذر ماه امسال برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. تا جایی که امکان داشته باشد در خانه ورزش می‌کنم و تمرینات هوازی را با رعایت نکات بهداشتی بیرون از خانه انجام می‌دهم. با سولماز عباسی مربی تیم ملی روئینگ در ارتباط هستم.

عضو تیم ملی روئینگ گفت: به دلیل آسیب از ناحیه کتف و گردن مقداری از اردو دور شدم. به همین دلیل بعد از مسابقات آبان ماه وارد اردو نشدم. متاسفانه هنوز درگیر این مشکل هستم.

////رحمانی :تعویق مسابقات آسیایی فرصت خوبی برای رفع مشکلات تخصصی ورزشکاران است

او درباره تعویق مسابقات آسیایی تصریح کرد: تعویق مسابقات اتفاقی بود که نه تنها برای من بلکه برای تمام ورزشکاران بود. البته با تعویق مسابقات می‌توانیم آمادگی بیشتری برای در مسابقات داشته باشیم. با این فرصت می‌توانیم ایراداتی که داشتیم رارفع کنیم.

رحمانی ادامه داد:، چون روئینگ رشته نیمه استقامتی محسوب می‌شود ما مجبور هستیم که کل سال را در اردو حضور داشته باشیم. به دلیل اینکه در بیشتر استان‌ها از جمله استان کرمانشاه امکانات وجود ندارد باید حتما در اردو‌ها حضور داشته باشم. از ۱۲ ماه سال حداقل ۲ ماه در کنار خانواده ام هستم. بیشتر روز‌های سال را در اردو‌ها حضور دارم.

عضو تیم ملی روئینگ افزود: ورزش را در برنامه روزانه ام دارم. بدن انسان به شکلی است که با همه نوع تمرینات سازگار است. البته اگر مدتی تمرین نکنیم بدن سریع افت می‌کند به همین دلیل باید تمرینات به صورت مستمر باشد تا آمادگی خود را حفظ کنیم.

رحمانی گفت: تقریبا حدود ۲ ساعت در خانه ورزش می‌کنم، اما زمانی که در اردو حضور داشتم به طور مفید ۵ ساعت تمرین می‌کردم. کیفیت تمرین‌ها نسبت به زمان اردو پایین آمده است، زیرا امکان تمرینات تخصصی در خانه وجود ندارد.

عضو تیم ملی روئینگ گفت: از کادر پزشکی و درمانی که از جان خود برای درمان بیماران مبتلا به کرونا گذشتند تشکر می‌کنم. امیدوارم مردم نیز بیشتر اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار