رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت کنترل قیمت ارز و جلوگیری از افزایش نرخ آن، دقت عمل و هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی و نظام بانکی در این زمینه را ضروری خواند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یکصد و سی و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد.

در این جلسه چند موضوع مهم و تاثیرگذار در بخش جهش تولید و رونق صادرات و افزایش درآمد‌های ارزی بررسی و درباره آن تصمیم گیری شد.

در این جلسه همچنین وزارت خانه‌های نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین بانک مرکزی موظف شدند موضوع استخراج ارز دیجیتال را پیگیری و برنامه ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

در ادامه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با توجه به مشکلات پدید آمده در اقتصاد جهانی و تامین ارز، شیوه بازپرداخت وام‌های ارزی سرمایه گذاران در صنعت برق به صندوق توسعه ملی بررسی و مقرر شد در مرحله نخست برای بازپرداخت وام این بخش، امهال دوساله در نظرگرفته شود و برای حل نهایی مشکلات، موضوع در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و نتیجه آن به دولت ارائه شود.

دربخش دیگری از این جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گزارشی از شیوه‌های درآمد ارزی از طریق صادرات به تفکیک بخش ها، استان‌ها و کشور‌های هدف ارائه و پس از بررسی مقرر شد به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های صادراتی، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و نفت و سازمان برنامه و بودجه به طور مداوم سیاست‌های صادراتی و ارزی و تجاری را رصد، موانع را برطرف و تسهیلات لازم را برای صادرکنندگان پیش بینی کنند.

همچنین تنوع بخشی به شیوه‌های واردات و صادرات و تقویت ساختار‌ها و جهت گیری‌های صادراتی مورد تاکید قرار گرفت.

روحانی رئیس جمهور در این زمینه تاکید کرد در اختصاص ارز باید اولویت‌های لازم از جمله کالا‌های اساسی، دارو، تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروزان
۰۱:۴۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای روحانی از روز اول کارش با تاکید و باید و غیره شعار داد ، هر زمان هم اگر افشاگری مثل ارز گم شده یا بر باد دادن آن انجام شد ، عصبانی شد و در جوسازی هم عالی کار کرد ،
وظیفه دولت باید و تاکید و غیره نیست ،‌وظیفه دولت انجام کار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
نمی گن نرخ ارز رو کاهش بدن فرمودند کنترل کنند و قیمت بالا نره. آقای رییس جمهور چرا دلار ۴۲۰۰ تومانی رو ۱۷ هزار تومن می فروشن قیمت نیمایی هم یه جور گرون فروشی رسمیه ، بنزین هزار تومنی رو هم سه هزار تومن می فروشید هر روز یه بساطی درست کردید این چه وضعیه؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
نجیبه
۱۹:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با حرف زدن هیچ کاری درست نمیشه باید در عمل کاری کرد،ولی کو عمل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس از مجوز مدیران وزارت صنعت به شرکتهای دولتی و غیر برای تامین نقدینگی خود از افزایش قیمت . بازار سرمایه جذابیت خود را از دست داد و مردم باور کردند که شرکتهای دولتی و عیر دولتی حضور چندانی در بازار سرمایه نخواهند داشت . لذا سرمایه ها را از بازار سرمایه بطرف بازار ارز و طلا بردند . ارزو طلا براحتی قابل انتقال به سایر کشورها را دارد . و اگر در داخل ایران هم باشد نیاز شدید مردم به گوشی های هوشمند و لوازم کامپیوتر که همه شان از ارز دولتی تامین می شود . قابلیت افزایش قیمت را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
یادمون نرفته سال پیش هم همین قول را دادید ولی ارز گران تر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اعتبار این کنترل ارز تا سه ساعت دیگه بیشتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه قیمت ارز را پایین آوردی اون وقت اسمت مملکت داره و الا خودت بهتر میدونی ...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجله نکنین جناب رییس
صبرکنین به ۵۰هزارتومن برسه بعد دستوررسیدگی بدین
آخرین اخبار