معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به کاهشی بودن فاصله نرخ باسوادی بین مردان و زنان استان، گفت: تا سال ۱۴۰۰ فاصله باسوادی بین مردان و زنان ۱۰ تا ۴۹ ساله در کرمانشاه به صفر می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هرمز نوروزی‌فرد معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  با بیان اینکه بر اساس نتایج آخرین سرشماری صورت گرفته در کشور (سال ۱۳۹۵) اختلاف سطح باسوادی بین مردان و زنان رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان کرمانشاه ۴.۴ درصد است، گفت: بر اساس این آمار مردان ۱۰ تا ۴۹ ساله کرمانشاهی ۴.۴ درصد از زنان این استان باسوادتر هستند.

نوروزی‌فرد با اشاره به هدف گذاری برای کاهش اختلاف سطح باسوادی بین زنان و مردان در استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، گفت: در صورت انسداد مبادی بی سوادی انتظار داریم تا سال ۱۴۰۰ (سرشماری بعدی) این فاصله به صفر برسد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در طول دو سه سال گذشته طرح ارتقای سطح سواد زنان در استان را با هدف کاهش فاصله باسوادی زنان و مردان اجرایی کرده‌ایم، گفت: سال ۱۳۹۷ این طرح را در شهر‌های کرمانشاه، ماهیدشت و بیستون و برای ۷۰۰ نفر از زنان اجرایی کردیم.

او ادامه داد: طرح ارتقای سطح سواد زنان سال گذشته در شهر‌های شرقی استان شامل شهر‌های بیستون، صحنه، کنگاور و سنقر اجرایی شد که بر اساس آن هزار نفر از زنان این شهر‌ها با سواد شدند.

نوروزی‌فرد ادامه داد: امسال بنا داریم این طرح را در مناطق مرزی استان و برای ۵۰۰ نفر از زنان بی سواد شهرستان‌های جوانرود، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، قصرشیرین و سرپلذهاب اجرایی کنیم.

او ادامه داد: علاوه بر این‌ها از چند سال گذشته و به طور ویژه از سال گذشته بیش از ۹۰ درصد تعهدات سوادآموزی استان به آموزش زنان اختصاص پیدا کرده که امیدواریم نتیجه این تلاش‌ها به صفر شدن فاصله باسوادی مردان و زنان رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله استان بینجامد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.