کرمانشاه جز ۱۰ استان با بهترین فضای کسب و کار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: انتشار اخبار بد از استان به فضای کسب و کار استان لطمه می‌زند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هدایت حاتمی  با بیان اینکه  بنا داریم امسال شرایط را بهتر کنیم و جزو ۱۰ استان با بهترین فضای کسب و کار در کشور باشیم گفت:هم اکنون رقابت بین استان‌های دیگر میلی‌متری است و ما هم نباید از این فضای رقابتی جا بمانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به چند گام مهم برای بهبود فضای کسب و کار استان در سال جاری، یادآور شد: از آنجایی‌که بخش عمده امتیازی که در فضای کسب و کار به دست می‌آوریم ناشی از دیدگاه افرادی است که از آن‌ها پرسش می‌شود، باید تلاش کنیم نظر بخش خصوصی به بخش دولتی را در استان مثبت کنیم.

حاتمی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از مهمترین موانع فضای کسب و کار استان مفاسد مالی ادارات عنوان شده که در این زمینه باید شفاف سازی صورت بگیرد.

او به روز شدن سایت دستگاه‌ها و IT محور شدن خدمات آن‌ها را برای این شفافیت ضروری دانست و تاکید کرد: برای این منظور نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌ها هستیم. ضمن اینکه از عملکرد اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلایه داریم و نمونه آن عدم راه‌اندازی ساختمان IT استان با گذشت چند سال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه همکاری همه بخش‌ها و گروه‌ها را نیز برای بهبود فضای کسب و کار استان ضروری دانست و عنوان کرد: فعالین اقتصادی، مسئولین، نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه، ائمه جماعات و ... همه باید در این زمینه پای کار باشند.

حاتمی از انتشار برخی اخبار منفی از فضای کسب و کار و اقتصاد استان از سوی برخی رسانه‌ها نیز انتقاد کرد و ادامه داد: اگرچه در برابر تمام نقد‌ها و کاستی‌ها پاسخگو خواهیم بود، اما هر آنچه که از سوی رسانه‌ها منتشر می‌شود باید با تحلیل کافی و پرداختن به صحبت‌های هردو طرف باشد.

او با بیان اینکه جنجال درست کردن هیچ فایده‌ای به حال استان ندارد، گفت: انتشار اخبار بد از کرمانشاه باعث صدمه جدی به فضای کسب و کار استان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بیان  کرد: برخی هم به اصلاحات اقتصادی استان علاقه ندارند که علی رغم میل آن‌ها کار خود را پیش خواهیم برد و فعالیت‌های آن‌ها فقط زحمت ما را زیاد می‌کند.

حاتمی مجموع این موارد را برای جذاب شدن فضای کسب و کار استان و رسیدن به هدف سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در سال جاری ضروری دانست و تاکید کرد: خوشبختانه نگاه سرمایه‌گذاران خارجی نیز به کرمانشاه بسیار خوب شده و باید در این زمینه هم تلاش کنیم.

او اشاره‌ای هم به راه‌اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان از نیمه سال گذشته و تاثیر آن بر بهبود فضای کسب و کار استان داشت و افزود: باید برای تکمیل این روند چند کار مهم انجام دهیم که یکی از آن‌ها اضافه کردن کنترل پروژه‌ها و روند پیشرفت و اجرای آن‌ها به سامانه پنجره واحد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: تا ۱۵ خرداد شهرداری و بخشداری‌های کرمانشاه و تا نیمه مرداد همه بخشداری‌ها و شهرداری‌های استان نیز باید به سامانه پنجره واحد متصل شوند.

حاتمی اضافه کرد: از سوی دیگر آمار‌های سال قبل نشان می‌دهد نزدیک به ۴۸ درصد درخواست‌های سرمایه‌گذاری که در استان داشتیم مغایر سیاست‌گذاری‌های استان بوده که باید از ابتدا جلوی چنین درخواست‌هایی گرفته شود تا وقت و هزینه مردم و دستگاه‌ها هدر نرود.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.