روابط عمومی بیمارستان امام رضا کرمانشاه به دنبال انتشار مطلبی در فضای مجازی در خصوص بیمار ترخیص نشده برای روشن شدن افکار عمومی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛   روابط عمومی بیمارستان امام رضا  علیه السلام کرمانشاه به دنبال انتشار مطلبی در فضای مجازی در خصوص بیمار ترخیص نشده برای روشن شدن افکار عمومی اطلاعیه ای صادر کرد.

روابط عمومی بیمارستان امام رضا کرمانشاه  اعلام کرد: بیمار خانمی ۸۰ ساله بوده و در تاریخ دهم اردیبهشت ماه با تشخیصICH( خونریزی مغزی) و باسطح هوشیاری بسیار پایین ( GCS=5) به اورژانس بیمارستان امام رضا( ع) مراجعه و بلافاصله به بخش ICU و پس از بهبودی نسبی به بخش نورولوژی منتقل شده و توسط پزشک معالج درتاریخ ۲۴ اردیبهشت پس از دریافت مراقبت های کامل درمانی و هوشیاری کامل ( GCS=15) دستور ترخیص صادر گردید، اما در روند ترخیص به علت انقضاء دفترچه (تاریخ انقضاء= ۹۸/۱۱/۶) طبق قانون هزینه های بیمار به صورت آزاد محاسبه شده است.


رییس بیمارستان برای حل مشکل بیمار با مدیر کل بیمه سلامت مکاتبه  کرد که سازمان مذکور با اعلام اینکه تاریخ انقضای دفترچه ایشان قبل از اعلام تمدید خودکار اعتبار دفترچه (اول اسفند ۹۸)است، اقدام قانونی را ناممکن دانست.


شایان ذکر است که در همان روز اول ترخيص به همراهان بيمار توصيه گرديد كه با سپردن وثيقه تا زمانيكه با سازمان بيمه سلامت مكاتبه و پيگيري صورت ميگيرد، بيمار را ترخيص نمايند، كه متاسفانه از اين امر خودداری کردند و سرانجام بیمار با پرداخت مبلغ حداقلی به بیمارستان ترخیص گردید.


بدیهی است علی رغم اینکه بیمارستان بایستی طبق قانون، بخشی ازهزینه ها را از بیمار و بخشی را از بیمه دریافت کند، اما نهایت همکاری را هم در مورد بیماران کم بضاعت که قسمت اعظم بیماران این مرکز را شامل میشود داشته است، اما باید توجه داشت ارائه خدمات رایگان به یک بیمار کیفیت ارائه خدمات به بیمار دیگر را دچار اختلال میکند.

حل مشکلات مالی بیماران مخصوصا در زمان بحران کرونا با وجود هزینه های زیادی که این بیماری بر دوش بیمارستان و پرسنل تحمیل نموده است از توان بیمارستان خارج است.


وظیفه ما تامین سلامت مردم است و‌ این‌ پروسه لاجرم هزینه های زیاد پرسنلی، تجهیزاتی  را در بر دارد و حال که وظیفه خویش را در خصوص بازگرداندن سلامت این بیمار انجام‌ داده ایم، انتظار می رود در چنین شرایطی سازمان های بیمه گر با انعطاف و توجه بیشتری بیماران بی بضاعت را یاری نمایند و نیز سازمانها و‌نهادهای حمایتی بر اساس وظیفه ذاتی خود وارد عمل شوند.


هرچند این مجموعه همواره در حد توان بیماران نیازمند را از نظر مالی نیز یاری رسانده است اما امید آنکه عزیزان، در قبال تلاش های شبانه روزی حوزه درمان جانب انصاف را رعایت نموده و انتطار تخطی از قانون و بیت المال مردم را در این خصوص نداشته باشند و باتوجه به ظرفیت های قانونی، از سازمانهای مسئول و‌ نهادهای دولتی و‌ مردمی موارد این‌ چنینی را مطالبه نمایند

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.