مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: کار خرید تضمینی گندم استان در ۸۲ مرکز فعال انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری‌زاده مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تاکنون میزان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از سوی ۸۲ مرکز فعال در سراسر استان خریداری کرده‌ایم که بخش قابل توجهی از این خرید  با کمک تعاون روستایی استان صورت گرفته است.

او بیان داشت: باید تمام محمولات خریداری‌شده را سریعا به سیلو‌های استاندارد در استان و بخشی از آن را به سایر نقاط در کشور انتقال دهیم.

امیری زاده افزود: تا کنون بیش از ۲۳۵ هزار تن حمل درون استان و ۲۱۵ هزار تن نیز به صورت حمل خارج از استانی به سیلو‌ها و کارخانجات با قابلیت ذخیره‌سازی استاندارد انتقال یافته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: برداشت گندم و دانه روغنی کلزا در شهر‌های جنوبی و مرکزی خاتمه یافته و برداشت در مناطق شمالی آغاز شد  که به دلیل تکریم هم‌استانی‌ها و برای جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی حمل و نقل، هنوز امکان فروش محصولات به مراکز در شهر‌ه امکان پذیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: کشاورزان می‌توانند در این فرصت باقی‌مانده جهت فروش محصولات خود به مراکز تعیین شده مراجعه کنند و پرداخت وجه حاصل از فروش گندم مازاد بر نیاز و کلزای کشاورزان به صورت روزانه ادامه دارد، اما در بازه زمانی کوتاهی با توجه به اینکه استان‌های دیگری نیز مانند خوزستان، کار برداشت گندم و کلزا را آغاز کرده‌اند، در خصوص تخصیص منبع مالی اندکی دچار کمبود شده بودیم که با ایجاد راهکار‌ها و تامین منابع به زودی پرداخت مطالبات کشاورزان روال بهتری نسبت به روز‌های گذشته پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۰:۱۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
باسلام
الان یکماهه گندم فروختیمه به دولت اما متاسفاته هیچ خبری از پرداختی نیست وما موندیمه وکلی بدهکاری
ا
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۷:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام یک ماهه هنوز پول گندم دریافت نشده.. باید بریم زندان
Iran (Islamic Republic of)
همایون
۱۳:۴۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
بعد از گذشت 12 روز همچنان پول گندم کشاورزان پرداخت نشده .
با تشکر
آخرین اخبار