سمیه یگانه در گفتوگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: سازمانها و دستگاهها در برهههای زمانی، بنا به نوع ماموریت و وظایف ذاتی خود دچار بحرانهایی خواهند شد و باید گفت در چنین مواقعی روابط عمومیها باید بتوانند با آمادگیهای لازم و ذهنیت مناسب در مدیریت بحران همراه و همگام با مدیران و معاونین و کارشناسان سازمان ایفای نقش کنند.
او افزود: روابط عمومی بسته به نوع ماموریت و وظیفه سازمان متبوع خود نقشهای متفاوتی را در بحران بر عهده دارد.
یگانه ادامه داد: روابط عمومی میتواند در بحرانها به عنوان منحصر به فردترین مجموعه به عنوان تنها کانال ارتباطی بین افکار عمومی و رسانهها با سازمان به عنوان سخنگو و منبع معتبر ایفای نقش کرده و از انتشار هرگونه مطالب غیر رسمی توسط عوامل شاغل در سازمان جلوگیری کند.
معاون روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس اظهار کرد: یک روابط عمومی موفق به خوبی میداند که در زمان بحران چگونه بر موضوعات مرتبط با روابط عمومی تمرکز و با بهره گیری از از توانمندیها و پتانسیلهای همکاران خود برای رفع بحران انجام وظیفه کند.
او گفت: با وقوع بلایای طبیعی به عنوان مثال زلزله سازمانها و دستگاهها دچار بحران خواهند شد که این بحرانها بخشی به بیرون سازمان و واکنش سریع سازمان برای کمک رسانی به مردم و آسیب دیدگان مرتبط میشود و بخشی نیز به مجموعه درون سازمانی از جمله کمک به آسیب دیدگان درون ساختار سازمانی و ترمیم خسارات و مشکلات درونی است.
یگانه تصریح کرد: متصدی روابط عمومی باید با در نظر گرفتن وقوع احتمالی چنین بحرانهایی از قبل سناریوها و آمادگیهای لازم را برای مواجهه با چنین موضوعاتی داشته باشد، تا در صورت بروز بحران منفعلانه عمل نکند.
معاون روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس بیان کرد: بی تردید روابط عمومی موفق برای بحرانها هم بهترین راهکار و تدابیر میاندیشد.
انتهای پیام/