معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و جمعیت هلال احمر استان اقلام بهداشتی و محافظتی موردنیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج تامین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این بسته‌ها شامل ماسک و ژل ضدعفونی کننده است، گفت : بر همین اساس بیماران هموفیلی و تالاسمی از مرکز جامع بیماران خاص، بیماران دیالیزی از طریق مراکز دیالیز، بیماران ام اس از طریق انجمن ام اس، بیماران سرطانی از مراکزی که در حال انجام فرآیند‌های شیمی درمانی بوده و دارای پرونده هستند، برای اخذ سهمیه خود مراجعه نمایند.

او گفت : بیماران پیوندی از طریق شورای عالی بیماران خاص نسبت به اخذ سهمیه خود اقدام نمایند.

روشنی افزود: بیماران EB ,MPS, CF، SMA می‌توانند با مراجعه به واحد بیماران خاص معاونت درمان نسبت به اخذ بسته‌های بهداشتی و محافظتی اقدام کنند.

کرمانشاه ۳۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج دارد

 مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه،گفت: ۲ هزار و ۱۲۴ بیمار خاص شامل هموفیلی، ام اس، کلیوی و تالاسمی زیرپوشش این بیمه است و ماهیانه ۲.۵ میلیارد تومان هزینه درمانی آن‌ها می‌شود.

کیومرث مظفری افزود: ۹۵ درصد هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران خاص رایگان است و سال گذشته این بیماران بیش از ۶۰ هزار بار به مراکز درمانی مراجعه کردند و خدمت رسانی به این قشر از بیماران به طور ویژه بدون هیچ مشکلی در دستور کار است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.