نخست‌وزیر اسپانیا از پارلمان این کشور خواست وضعیت اضطراری را تا هفتم ماه ژوئن تمدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا از پارلمان این کشور خواست وضعیت اضطراری را که از دو ماه پیش در این کشور اعمال شده است تا هفتم ماه آینده میلادی، ژوئن، تمدید کند.

دولت چپگرای اسپانیا در پاسخ به انتقاد محافظه‌کاران و سایر احزاب محلی که خواستار لغو محدودیت‌های کرونایی و بازگشایی بخش‌های اقتصادی هستند، اعلام کرد «لغو شرایط اضطراری غیرمسئولانه است و با جان آدم‌ها بازی خواهد کرد ... هیچ کس حق ندارد دستاورد‌های ایام قرنطینه را نادیده بگیرد.»

براساس برنامه پارلمان اسپانیا، قرار است این درخواست سانچز بعدازظهر امروز در مجلس به رای گذاشته شود و انتظار می‌رود این لایحه با اکثریتی شکننده به تصویب برسد.

مقررات وضعیت اضطراری از دو ماه پیش در اسپانیا اعمال شده، هرچند در هفته‌های اخیر کمی تعدیل شده است. مخالفان این مقررات می‌گویند دولت از محدودیت‌ها برای کنترل مخالفان استفاده کرده و اقتصاد نیز ضربه‌ای جدی خورده است.

اسپانیا با ۲۷ هزار و ۷۷۸ مورد فوتی پس از کشور‌های آمریکا، انگلیس، ایتالیا و فرانسه در رده چهارم قرار دارد. اما این کشور با ۲۷۸ هزار و ۸۰۳ مورد ابتلا بالاترین آمار مبتلایان را در میان کشور‌های اروپایی به خود اختصاص داده است. هرچند شتاب ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در هفته‌های اخیر در آن کاهش یافته است.

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در چین شیوع یافت تا به امروز توانسته است بیش از پنج میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کند و جان بیش از ۳۲۵ هزار نفر را بگیرد. آمریکا با بیش از یک میلیون و ۵۷۰ هزار مبتلا در راس کشور‌های آلوده قرار دارد و پس از آن کشور‌های اروپایی از جمله روسیه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار