اقدامی نیکوکارانه با پذیرفتن فرزندخواندگی کودکان معلول

کودکان معلول از کودکان ماندگار در مراکز بهریستی هستند، اما در این میان افرادی نیکوکار آن‌ها را به فرزندخواندگی قبول می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: ۶۰ کودک معلول و یا مبتلا به بیماری‌های خاص در این استان طی دو سال گذشته توسط والدین نیکوکار به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند.

او ادامه داد: اغلب والدین به دنبال به فرزندی گرفتن کودکان سالم و دارای سلامتی قطعی هستند به همین دلیل کودکان دارای بیماری و معلول جزء گروهی از کودکان هستند که در مراکز بهزیستی ماندگار و حضورشان دائمی می‌شود، اما در این میان هستند افرادی که با نیت خیرخواهانه کودکان دارای بیماری خاص و معلول را به فرزندخواندگی قبول می‌کنند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی افزود: کودکانی که طی دو سال گذشته با این شرایط به خانواده‌های علاقه‌مند واگذار شده‌اند دچار بیماری‌های متعددی شامل معلولیت، لب شکری، پای پرانتزی، انواع بیماری‌های مادرزادی در مثانه و سیستم گوارشی و نیز صورت دفرمه، هپاتیت و ایدز هستند.

حقدادی بیان کرد: نیکوکاران خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در زمینه قبول کودکان بیمار و معلول به عنوان فرزند به خود اختصاص داده‌اند.

هم اکنون ۹۷ مرکز شبه خانواده برای نگهداری از کودکان بد و بی‌سرپرست در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که دو مرکز، شیرخوارگاه و قرنطینه دولتی و بقیه خصوصی و تحت نظارت این اداره کل هستند.
 
انتهای پیام // م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار