معاون آموزش ابتدایی لرستان گفت: ثبت نام دانش آموزان مقطع ابتدایی استان از امروز (یکم خرداد ماه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، معاون آموزش ابتدایی لرستان گفت: ثبت نام دانش آموزان مقطع ابتدایی استان از امروز (یکم خرداد ماه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

رقیه معتمدی روز پنجشنبه اعلام کرد: از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی جهت تشکیل ستاد‌های ثبت نام در شهرستان‌ها و مناطق استفاده می‌کنیم تا ثبت نام دانش آموزان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فضایی امن و آرام و با رعایت اصل تکریم و کرامت انسانی و حفظ احترام خانواده صورت پذیرد.

او  با اشاره به شرایط کنونی استان و وجود ویروس کووید۱۹ (کرونا) افزود: باید تمام تلاش خود را در جهت استفاده از ظرفیت فناوری به منظور ثبت نام دانش آموزان بکارگیریم و در نقاطی از استان که به هر دلیلی امکان ثبت نام غیر حضوری دانش آموزان وجود ندارد مدیران باید نوبت دهی بر اساس حروف الفبا را مد نظر داشته باشند.

معتمدی گفت: با توجه به حضور اولیاء و دانش آموزان در شبکه آموزشی شاد، می‌توان از ظرفیت این پیام رسان جهت معرفی مدارس از نظر موقعیت جغرافیایی، جنسیت، دوره‌ی تحصیلی و امکانات مدارس استفاده کرد.

او  گفت: به استناد ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی گرفتن هرگونه آزمون و مصاحبه از نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها در تمامی مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی ممنوع می‌باشد.

او  با اشاره به اینکه دریافت هرگونه وجه از دانش آموزان و اولیا هنگام ثبت نام به جز هزینه‌های مربوط به کتب درسی و بیمه دانش آموزی ممنوع می‌باشد، گفت: تمامی دانش آموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.