مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: پایه نخستین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی که عملیات نصب آن امروز آغاز شد،‌ به طور کامل توسط مشاوران و پیمانکاران ایرانی ساخته شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  مسعودی مدیر عامل پتروپارس در مراسم آغاز نصب پایه نخستین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی که با حضور رئیس جمهوری و ‌وزیر نفت و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ‌ادامه داد:‌ این پایه در در بلوک مرزی فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی نصب می‌شود.

وی افزود: این پایه در روز ۱۱ اردیبهشت امسال از قشم بارگیری و بلافاصله پس از انجام بارگیری، کار مهاربندی بر روی شناور انجام شد و با مساعد شدن شرایط آب و هوایی به سمت موقعیت پارس جنوبی حرکت کرد.

به گفته مسعودی،‌ این جکت وزنی ۲۲۰۰ تنی دارد که با ۴ پایه و ارتفاع ۸۰ متری ساخته شده و به وسیله ۴ رشته شمع در فاز ۱۱ تثبیت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای ساخت این جکت ۳۵۰ هزار نفر ساعت کار انجام شده، ‌گفت:‌تمامی مراحل ساخت این جکت بدون حادثه بوده است.

مسعودی ادامه داد:‌ برای ساخت پایه نخستین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی، به طور کامل از مشاوران و پیمانکاران داخلی استفاده شده است.

وی تاکید کرد: بعد از اتمام نصب این جکت در موقعیت خود در فاز ۱۱B، دکل حفاری در مجاورت آن قرار می‌گیرد و عملیات حفاری برای برداشت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب،‌ معادل ۱۴ میلیون متر مکعب آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار