قائم مقام نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

روز قدس جبهه مقاومت در کشور‌های اسلامی را تقویت کرد

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: تقویت جبهه مقاومت در کشور‌های اسلامی از ثمرات روز قدس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت‌الاسلام نوفرستی قائم مقام نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ توسط استعمارگران و استکبار با بهانه‌های واهی یکی از ظلم‌های آشکار یکی – دو قرن اخیر است.

او افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی هم از نظر کمی و انتقال جمعیت به سرزمین‌های اشغالی و هم از نظر گسترش جغرافیایی رو به رشد بود.

حجت‌الاسلام نوفرستی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی معادلات مربوط به فلسطین را به هم زد، گفت: امام (ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس آرمان فلسطین را برای همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان زنده نگه داشت.

قائم مقام نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اهمیت موضوع فلسطین بار‌ها در سخنان بزرگان انقلاب، چون شهید بهشتی و شهید مطهری مطرح شده است، اظهار کرد: از طرف دیگر روز قدس موجب تقویت جریان مقاومت در بسیاری از کشور‌های اسلامی لبنان، سوریه، عراق و یمن و افغانستان شد.

او بیان‌کرد: همچنین این روز چهره واقعی خیانتکارانی که داعیه نجات فلسطین را داشتند، نشان داد.

حجت‌الاسلام نوفرستی با تبیین اینکه روز قدس از جنبه دیگر، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را در سطح کشور‌های اسلامی را صادر کرد، ادامه داد: با پررنگ شدن مسئله فلسطین بعد از انقلاب اسلامی شاهد شکست‌های متعدد اسرائیل در جنگ‌های متعدد بوده‌ایم.

او تصریح کرد:امسال به دلیل شیوع کرونا استکبار جهانی تصور می‌کرد که روز قدس از ذهن‌ها پاک خواهد شد، ولی جوانان مسلمان در فضای مجازی بیش از گذشته نسبت به تبیین اهمیت موضوع فلسطین و بیان جنایت‌های اسرائیل اقدام کردند.


بیشتر بخوانید: لغو مراسم روز قدس در سراسر کشور


حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی به روز قدس امسال وجهه دیگری داده است، اظهار کرد: رهبران جبهه مقاومت در فلسطین با صراحت از شهید قاسم سلیمانی به عنوان شهید قدس نام می‌برند.

قائم مقام نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی  ادامه‌داد: بی‌شک خون این شهید در رگ‌های مردم مسلمان تا نابودی اسرائیل همچنان جاری خواهد بود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.