معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مقاومت خرمشهر، مقاومت تمام مردم ایران بود.

مقاومت خرمشهر، مقاومت تمام مردم ایران بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تبریک فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر با بیان این مطلب گفت: حمله حزب بعث به خرمشهر آنچنان ناجوانمردانه و غیر منتظره صورت گرفت که در روز‌های نخستین اگر مقاومت مردم قهرمان خرمشهر نبود شهر به سرعت سقوط می‌کرد.

او افزود: سوم خرداد را باید یکی از نشانه‌های بی نظیر وعده الهی در تاریخ انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی برابر ظلم و ستم و دسیسه دشمنان قسم خورده این آب و خاک دانست.

خوش اقبال ادامه داد: عملیات آزاد سازی این شهر از روز حمله رژیم بعث عراق به این شهر یعنی ۴ آبان ماه ۱۳۵۹ تا سوم خردادماه ۱۳۶۱ موجب شد تا خرمشهر پس از ۵۷۸ روز از اسارت دشمن آزاد شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: حزب بعث تا دندان مسلح و با کمک حامیان خود مصمم بود تا علاوه بر تصرف خرمشهر ظرف مدت یک هفته نیز به پایتخت کشورمان برسد، ولی این آرزوی خود را به گور برد و خرمشهر قهرمان به آغوش کشور بازگشت.

او اذعان داشت: اساسا در موضوع آزاد سازی خرمشهر نکته‌ای که بیش از هر مورد دیگری به ذهن خطور می‌کند مشارکت جانانه نیرو‌های انقلابی اعم از سپاه پاسداران، ارتش، ژاندارمری، شهربانی، بسیج مردمی، کمیته‌های انقلاب اسلامی وسایر نیرو‌های پر افتخار و غیرتمند کشورمان در تمامی مراحل آزاد سازی بود.

خوش اقبال خاطر نشان کرد: آن‌ها دوشادوش یکدیگر جنگیده و شهید دادند، اما اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک کشور به بیگانگان داده شود.

او در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این مطلب که عملیات آزاد سازی خرمشهر که به عملیات بیت المقدس مشهور است یکی از افتخارات ملت ایران است، در ادامه ابراز داشت: از ویژگی‌های بارز این نبرد حضور شهید صیادشیرازی فرمانده ارتش و محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران به عنوان دو فرمانده میدانی در یک میدان جنگی در کنار یکدیگر بود که به خوبی یک عملیات را فرماندهی و هدایت کردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: این ویژگی از جمله بزرگترین دستاورد‌های این جنگ به حساب می‌آید و همین امر نشانگر آن است که هرگاه در کشور همدلی و کنار یکدیگر را تجربه کرده به پیروزی‌های بسیار بزرگی دست پیدا کرده ایم.

او اظهار داشت:تجربه آن سال‌ها به خوبی نشان میدهد که این روز‌ها هم که کشور تحت شدیدترین و ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌های دشمنان قسم خورده و دولت متخاصم آمریکا قرار دارد نیز می‌توانیم در کنار یکدیگر و با وحدت و همدلی از تمامی تنگنا‌های موجود به سلامت عبور کنیم.

خوش اقبال تاکید کرد: امروز نیزهمان گونه که در مبارزه تمام قد و همه جانبه در برابر بیماری کرونا ویروس نیز شاهد هستیم، تنها رمز پیروزی ملت قهرمان ایران وحدت و همدلی در عرصه‌های بین المللی و تحکیم گفتگو‌های داخلی زیر نظر منویات مقام معظم رهبری به منظور برون رفت از مشکلات می‌باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در پایان گفت: اینجانب بر خود لازم میدانم تا ضمن تبریک و تهنیت به تمامی رزمندگان سرداران و سربازان و جانبازان و شهدای ۸سال دفاع مقدس، سالگرد این پیروزی بزرگ را به احاد مردم ایران سرافراز تبریک عرض کرده و از خداوند منان برای شهدای این عملیات بزرگ و غرور آفرین علو درجات را آرزومندم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.